Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Här är Ikeas första kampanj sedan byråbytet

Publicerad: 11 Augusti 2020, 11:51

Från Virtues nya reklamfilm för Ikea.

Vice-byrån Virtues första reklamfilm för Ikea är en sprudlande hyllning till morgonrutiner.


Ämnen i artikeln:

VirtueIKEA

Drygt ett halvår har gått sedan Vice-byrån Virtue vann prestigeuppdraget som Ikeas nya kreativa byrå. Det nya samarbetet satte då punkt för Ikeas åttaåriga samarbete med Åkestam Holst uppdrag.

Nu släpps Virtues första kampanj för Ikea, och den har givetvis formats av coronaepidemin och den hemmakarantän som många satts i.  

– Vi började tänka att vardagsrutinerna är vackra. Utan dem är allt kaos, säger Emil Asmussen, creative director på Virtue, till The Drum, när han beskriver arbetsprocessen.

Den nya reklamfilmen följer morgonrutinerna i en familj, och uppmanar tittaren till en grön livsstil. 

När Ikeas nya byrå annonserades löd motiveringen bland annat att de sökte en byrå med internationell erfarenhet från att jobba på flera olika marknader. Virtue beskriver sig som en ”byrå utan gränser”, och har kontor i 26 länder. I det nya samarbetet med Ikea ansvarar de för den svenska, finska, norska, danska, portugisiska och belgiska marknaden. 

LÄS MER: Ikeas nya byrå: ”Att vi jobbar gränslöst var en nyckelfaktor till att vi vann pitchen” 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

VirtueIKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.