Kampanj
Här är Ikeas första kampanj sedan byråbytet
Publicerad: 11 augusti 2020, 11:51
Från Virtues nya reklamfilm för Ikea.
Vice-byrån Virtues första reklamfilm för Ikea är en sprudlande hyllning till morgonrutiner.
Drygt ett halvår har gått sedan Vice-byrån Virtue vann prestigeuppdraget som Ikeas nya kreativa byrå. Det nya samarbetet satte då punkt för Ikeas åttaåriga samarbete med Åkestam Holst uppdrag.
Nu släpps Virtues första kampanj för Ikea, och den har givetvis formats av coronaepidemin och den hemmakarantän som många satts i.
– Vi började tänka att vardagsrutinerna är vackra. Utan dem är allt kaos, säger Emil Asmussen, creative director på Virtue, till The Drum, när han beskriver arbetsprocessen.
Den nya reklamfilmen följer morgonrutinerna i en familj, och uppmanar tittaren till en grön livsstil.
När Ikeas nya byrå annonserades löd motiveringen bland annat att de sökte en byrå med internationell erfarenhet från att jobba på flera olika marknader. Virtue beskriver sig som en ”byrå utan gränser”, och har kontor i 26 länder. I det nya samarbetet med Ikea ansvarar de för den svenska, finska, norska, danska, portugisiska och belgiska marknaden.
LÄS MER: Ikeas nya byrå: ”Att vi jobbar gränslöst var en nyckelfaktor till att vi vann pitchen”
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.