Kampanj
Här är McCanns nya Lätta-kampanj
Publicerad: 8 augusti 2023, 08:38
Foto: Pressbild
Lätta lanserar en ny reklam tillsammans med McCann och planerar gerilla-installationer.
– Om vi får människor att le lite mer i vardagen har vi lyckats, säger Marcus Enström, Creative Lead på McCann Nordic.
McCann Nordic lanserar nu en ny Lätta-kampanj.
Den 7 augusti, lagom till att svenskarna börjar vakna från semesterdvalan lanserar Lätta, tillsammans med McCann Nordic en nya kampanj för vardagssmöret.
I ett pressmeddelande skriver Lätta att de, förutom de sedvanliga annonserna, lanserar fysiska gerilla-installationer med såväl stilla som rörligt material i en mängd andra kanaler.
– Lätta har alltid stuckit ut på hyllan. Vi ville värna den säregenheten och samtidigt förstärka varumärkets färgglada, lite knasiga framtoning med en lika färgglad kampanj. Om vi får människor att le lite mer i vardagen har vi lyckats, säger Marcus Enström, Creative Lead på McCann Nordic.
Enligt Magnus Larsson, senior copywriter, är tanken att ta ut svängarna med ett folkligt och lättsamt anslag.
Den nya avsändaren “Lätt att…” fylls på med avslutande ord som hänger ihop med och varieras utifrån respektive enhet. I den första kampanjen handlar det mycket om “god smak”, säger han.
Lätta kommer att synas en hel del både på stan och i sociala medier framöver.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.