Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Här är Nord DDB:s andra kampanj för digitala begravningsrådgivaren Lavendla

Publicerad: 26 Februari 2020, 13:11

Kampanjen ”Materialval” uppföljning på Lavendlas och Nord DDB första samarbete ”Livspusslet”.

Med kampanjen ”Materialval” vill den digitala begravningsrådgivaren Lavendla visa på hur snabbt livet kan vändas upp och ner på grund av döden, och hur du mitt i sorgearbetet måste ta rationella beslut.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBLavendla

Lavendla är en digital begravningsrådgivare som vill modernisera begravningsbranschen och som såg en stark tillväxt under 2019. Som ett steg i att nå ut med sitt erbjudande lanserar Lavendla sin andra kampanj med Nord DDB, en uppföljning på parternas första samarbete ”Livspusslet”.

”Materialval” heter kampanjen där Lavendla vill visa hur snabbt livet kan vändas upp och ner på grund av döden. Helt plötsligt måste du mitt i sorgearbetet ta rationella beslut om blomsterarrangemang, gravstenar och vilka gäster som ska bjudas in. Med kampanjen vill Lavendla visa på att visa hur de kan underlätta processen. 

– Med annonsen vill vi skapa uppmärksamhet och öka kännedomen om Lavendla, men också lyfta de praktiska bitarna med en begravning. Oavsett om döden kommer plötsligt eller inte är den otroligt tung att hantera. Från att ena dagen fundera på vad man ska äta till middag till att nästa dag behöva ta beslut om hur och var någon ska begravas samtidigt som man upplever en stor sorg. Lavendla finns för att göra det svåra lättare, säger Dennis Rydgren, marknadschef på Lavendla, i ett pressmeddelande. 

Arbetsgrupp Nord DDB

Petter Dixelius, copywriter

Fredrik Kjellström, art director

Petter Mollberg Fagring, produktionsledning, frilans

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBLavendla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.