Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 26 februari 2020, 13:11
Kampanjen ”Materialval” uppföljning på Lavendlas och Nord DDB första samarbete ”Livspusslet”.
Med kampanjen ”Materialval” vill den digitala begravningsrådgivaren Lavendla visa på hur snabbt livet kan vändas upp och ner på grund av döden, och hur du mitt i sorgearbetet måste ta rationella beslut.
Ämnen i artikeln:
Nord DDBLavendla är en digital begravningsrådgivare som vill modernisera begravningsbranschen och som såg en stark tillväxt under 2019. Som ett steg i att nå ut med sitt erbjudande lanserar Lavendla sin andra kampanj med Nord DDB, en uppföljning på parternas första samarbete ”Livspusslet”.
”Materialval” heter kampanjen där Lavendla vill visa hur snabbt livet kan vändas upp och ner på grund av döden. Helt plötsligt måste du mitt i sorgearbetet ta rationella beslut om blomsterarrangemang, gravstenar och vilka gäster som ska bjudas in. Med kampanjen vill Lavendla visa på att visa hur de kan underlätta processen.
– Med annonsen vill vi skapa uppmärksamhet och öka kännedomen om Lavendla, men också lyfta de praktiska bitarna med en begravning. Oavsett om döden kommer plötsligt eller inte är den otroligt tung att hantera. Från att ena dagen fundera på vad man ska äta till middag till att nästa dag behöva ta beslut om hur och var någon ska begravas samtidigt som man upplever en stor sorg. Lavendla finns för att göra det svåra lättare, säger Dennis Rydgren, marknadschef på Lavendla, i ett pressmeddelande.
Petter Dixelius, copywriter
Fredrik Kjellström, art director
Petter Mollberg Fagring, produktionsledning, frilans
Ämnen i artikeln:
Nord DDB