Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Här är Postnords nya kundtidning

Publicerad: 9 December 2020, 13:04

I juni bytte Postnord Spoon mot OTW, samtidigt la man ned två av sina kundtidningar. Nu är ersättaren Puls här.


Ämnen i artikeln:

PostNordOTW

I somras kom nyheten om att Postnord bytt contentbyrå från Spoon till OTW. I samband med det valde Postnord att lägga ned två av sina kundtidningar, Tempo och DM-magasinet, för att i stället satsa på en enhetlig kanal med mer digitalt fokus. En bottenplatta skulle dock fortsatt byggas av ett printmagasin.

Nu presenterar parterna det magasinet, ett magasin som fått namnet Puls.

– Med Puls ska vi skapa ett ökat värde för våra kunder och vi hoppas så klart att de blir glada när tidningen dimper ner i postlådan – som vi vet är en uppskattad kanal, säger Emma Riblom, kommunikationschef på PostNord. I Puls vill vi hylla och lyfta våra kunder, små som stora – alla de som gör något utöver det vanliga som kan inspirera andra.

Det första numret av magasinet handlar om pandemin påverkat en rad olika sektorer och människor. Bland annat är Handelsforskaren Micael Dahlén intervjuad och OTW har tittat närmre på hur Apotek Hjärtat jobbar med sin e-handel.

– Kunderna, experterna, PostNords egna medarbetare – alla har bidragit till innehållet för att på bästa sätt uppfylla tidningens syfte, säger Petter Jennervall, redaktör på OTW och ansvarig för Puls.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostNordOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.