Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 30 december 2019, 08:36
Foto: Pressbild.
”Train your brain” heter Sats nya kommunikationskoncept som ska öka kunskapen om de hälsofördelar som finns med att leva ett aktivt liv.
Ämnen i artikeln:
SatsTillsammans med hjärnforskaren Ole Petter Hjelle ska Sats lägga fokus på att utbilda och öka kunskapen kring hur fysiska aktiviteter påverkar hjärnan. Detta som ett led i att försöka bidra till en bättre folkhälsa, och adressera att världshälsoorganisationen WHO kommit fram till att inaktivitet är det största globala folkhälsoproblemet under vårt århundrade.
– Träning och fysiska aktiviteter är inte en självklarhet i allas vardag. Vi har nämligen en evolutionär önskan om att vila, eftersom hjärnan säger till oss att det helt enkelt är smartare att spara på krafterna istället för att träna. Men med all den kunskap som idag finns kring fördelar med träning, så borde vi tänka annorlunda. Med vår kampanj ”Train your brain” är ambitionen att vi ska inspirera ännu fler människor att övervinna denna känsla och ta kontroll över sin hälsa, säger Emmy Häggkvist, marknadschef på Sats Sverige.
Kampanjen lanserades den 28:e december och går brett i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Den består bland annat av ett antal faktaartiklar publicerade i Sats magazine, en huvudfilm som är skapad av Anorak och Bacon, utomhusreklam och enheter där de egna medarbetarna lyfts fram.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Ämnen i artikeln:
Sats