Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är sista delen av Nikes stjärnspäckade coronakampanj

Publicerad: 30 december 2020, 09:26

Tennisproffset Naomi Osaka är en av stjärnorna i Nikes senaste reklamfilm.

Foto: Skärmdump

Under året har Nike inspirerat till hemmaträning med kampanjen ”You can't stop us”. Nu lanseras sista delen, tillsammans med idrottsstjärnor som Naomi Osaka, Marcus Rashford och Kevin Durant.


Ämnen i artikeln:

NikeKampanjReklamfilmAKQA

Redan i mars lanserade Nike kampanjen ”You can't stop us” med syfte att inspirera människor att röra på sig hemifrån när gym och träningsanläggningar världen över stängde på grund av coronapandemin. Under året har idrottsstjärnor som LeBron James, Megan Rapinoe och Serena Williams deltagit i kampanjen, och deltat med sig av verktyg till att hålla sig i form trots social distansering. 

Nu lanseras det sista kapitlet med en ny reklamfilm kallad ”You can't be stopped”, som sätter ljus på hur atleters inställning kan hjälpa dem att uppnå vilket mål som helst. Det skriver Adweek. Liksom tidigare delar inom kampanjen deltar både proffs och amatörer i den nya filmen, bland annat tennisproffset Naomi Osaka, fotbollsspelaren Marcus Rashford samt basketspelaren Kevin Durant. Reklamfilmen är framtagen av AKQA.

I samband med att ”You can't stop us”-kampanjen lanserades gav Nike alla gratis tillgång till premiumdelarna av Nikes träningsapp Nike Training Club. Nya siffror visar att hela 375 miljoner träningspass har genomförts genom appen mellan januari och oktober 2020. 

 

 

Amanda Törner

Redaktör Resumé Insikt

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

NikeKampanjReklamfilmAKQA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.