Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är Stadiums nya koncept – vill bryta normer inom sporten

Publicerad: 22 augusti 2022, 08:09

Under måndagen lanseras Stadiums nya varumärkeskoncept.

Foto: Pressbild Stadium

Med ett nytt varumärkeskoncept vill Stadium visa att det inte finns några regler kring vem som äger sporten, var man kommer ifrån eller vem man är. Bakom kampanjen ligger sportkedjans inhousebyrå.


Ämnen i artikeln:

StadiumKampanjNyheterVarumärke

Efter kampanjer som ”Har vi tackat träningen tillräckligt” och ”Tacka tränarna” lanserar Stadium ett nytt varumärkeskoncept, som tar avstamp i sportkedjans vision om att ”aktivera världen”. Trots stora framsteg är sport och träning än i dag omgivet av gamla normer, menar Stadium. Med det nya konceptet vill man visa att det inte finns några regler kring vem som äger sporten, var man kommer från eller vem man är.

– I dagens samhälle finns det så mycket förväntningar, normer och påtryckningar om hur man ska se ut, hur man ska bete sig eller vad man bör tycka om. Men genom att bryta mönstret och säga ifrån om något är fel, kommer allt fler få möjligheten att blomstra som den de vill vara och är. Eftersom vi är en så stor aktör måste vi vara de som pushar gränserna och utmanar. För om vi gör det, med vår starka påverkan och röst, kommer allt fler ges mod och kraft till att våga göra detsamma, säger Pino Roscigno, kommersiell- och varumärkeschef, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Stadium tackar träningens förmåga att ta oss igenom pandemin

Konceptet och kampanjen vill uppmuntra till att våga bryta mönster, stå upp för vem man är eller säga ifrån när något är fel. Att det är olikheter som är nyckeln till utveckling, möjligheter och förändring.

Annika Trangius, chef på Stadiums inhousebyrå, kommenterar:

– Vi tror att om fler får chansen och modet att följa sitt hjärta och satsa på det de själva brinner för skulle det öppna upp för nya talanger, fler idéer och i förlängningen en mer aktiv värld. För vem har bestämt att bara killar kan spela hockey eller att bara tjejer ska dansa? Ingen, såvitt vi vet. 

I kampanjen medverkar riktiga personer, till exempel Oski Rozenberg, en av världens främsta skateboardåkare.

Kampanjen lanseras under måndagen och kommer gå i breda medier, så som tv, i utomhusannonsering och radio. Utöver det har det gjorts specifikt innehåll till sociala medier.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Stadium:

Commercial och brand director: Pino Roscigno

Head of inhouse creative: Annika Trangius

Projektledare: Mersina Karlsson

AD: Lena Danroth

Copy: Ida Olsson

Grafisk formgivare: Jessica Dage

Produktionsledare: Isabelle Kraupp

Social media manager: Jenny Ballin

Media manager: Emil Van Reijn

Finsk copywriter: Monika Heikkinen

 

Söderberg Agentur:

Regissör och fotograf: Adam Falk

Exekutiv producent: Jenny Gip

Producent: Helena Fröling

Stylist: Andreas Diaz

Social media producent: Alex Hackel

Social DoP: Pär Hägglund

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.