Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 23 april 2020, 07:23
Kampanjen är framtagen av libanesiska byrån Cr8mania men har adapterats för den svenska marknaden.
Coronaviruset har lett till att folksamlingar världen över har förbjudits, något som får stor inverkan på den muslimska högtiden ramadan som inleds i dag. Särskilt utsatta är de som just nu befinner sig på flykt, något som uppmärksammas i UNHCR:s årliga ramadankampanj. Kampanjen är framtagen av libanesiska Cr8mania men kommer att adapteras för den svenska marknaden.
– Ramadan är en tid av medkänsla, glädje och givmildhet till utsatta människor. I en värld där fler människor än någonsin befinner sig på flykt är dessa värderingar särskilt viktiga. Målet med vår kampanj är att få fler att ge en gåva till människor på flykt under ramadan, säger Viken Wetlesen, kampanjansvarig på Sverige för UNHCR.
Kampanjen kommer att visas i digitala kanaler.
– Globalt är ramadan ett av UNHCR:s viktigaste insamlingstillfällen och vi ser även en stor potential för insamling under ramadan här i Sverige. Vi hoppas att det kan bli en naturlig tid – precis som julen – då fler skänker en tanke till människor som har det svårt, säger Viken Wetlesen.