Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Här är Vings första kampanj efter Stordalens uppköp

Publicerad: 20 December 2019, 08:13

Kampanjen ”Små saker gör stor skillnad” är årets största marknadsaktivitet för Ving och pågår från december till mars med fokus på sommarresor.

Lagom till jul lanserar Ving sin sommarkampanj, där fokus ligger på de små detaljerna. Kampanjen är den första sedan resejätten blev ett självständigt bolag efter Petter Stordalens uppköp.


Ämnen i artikeln:

Claes PellvikÅkestam HolstVing

Idag fredag inleds Vings stora sommarkampanj, framtagen i samarbete med företagets nya reklambyrå Åkestam Holst. Med kampanjen, som går under namnet ”Små saker gör stor skillnad”, vill Ving skapa små historier som väcker lusten att resa. Men också på ett lite annorlunda sätt berätta om alla delar i erbjudandet – resmål, hotell och aktiviteter.

Kampanjen är årets största marknadsaktivitet och pågår från december till mars med fokus på sommarresor. Kampanjen är också den första Ving gör sedan den norska miljardären Petter Stordalens bolag Strawberry Group tillsammans med bolagen Altor och TDR Capital gick in som nya ägare i slutet av oktober, efter moderbolaget Thomas Cooks konkurs

LÄS MER: ”Petter Stordalen tar över Ving – varumärket lever vidare” 

– I mer än 60 år har vi genom kundinsikter utvecklat egna hotellkoncept med stor omsorg om detaljer som nordiska gäster efterfrågar. Det är allt från perfekt kyld juice, roliga aktiviteter för barn, sköna kuddar, smarta krokar på hotellrummet, vegetarisk à la cartemeny till SATS-träning – det vill säga, de små detaljerna som lyfter upplevelsen till nya höjder, som vi nu valt att för första gången visa upp i en större kampanj och som vi hoppas lockar både nya och gamla kunder, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving, i ett pressmeddelande. 

Åkestam Holst står bakom den överordnade kampanjidén, skisser och tv-filmer samt utomhuskampanjen. Vings egna inhouseteam står bakom stillbilder, SoMe-material samt print, digitala annonser och webb i nära samarbete med reklambyrån.

LÄS MER: ”Ving återvänder till det lokala – väljer Åkestam Holst”

– Att bara visa upp alla detaljer blir inte så dramaturgiskt intressant. Så vi hittade ett sätta att ställa detaljerna mot någonting annat för att skapa kontraster. Som åskådare möts vi av en storslagen händelse/bild i förgrunden, men vårt egentliga fokus handlar förstås om den noga genomtänkta detaljen i bakgrunden, säger Jessica Morales, projektledare Åkestam Holst, i pressmeddelandet. 

Fyra tv-filmer samt åtta kortfilmer till sociala medier har producerats på Gran Canaria, även stillbilder. Modeller är bland annat Vings egen utlandspersonal. 

Kampanjen kommer gå i tv, online, sociala medier, digitalt, OOH, DOOH och i print, samt i Vings egna kanaler. De nya filmerna har spelats in i formaten 15 och 30 sekunder och ska visas i TV4-gruppens kanaler med start i jul och nyårshelgen. 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Åkestam Holst:

Linus Bronge (AD)

Oskar Pernefeldt (AD)

Filip Laurent (Copy)

Johan Landin (AD)

Anna Svensson (Produktionsledare)

Leila Widgren (Byråproducent)

Stina Hansson (Strateg)

Jessica Morales (Projektledare)

Produktionsbolag: New-Land

Regissör: Tore Frandsen

Ving: Inhouseavdelningen

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.