Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här är Vings nya sommarkampanj: ”Kunderna ställer nya krav”

Publicerad: 22 december 2021, 09:41

Ving lanserar sin sommarkampanj.

Foto: Pressbild

Fokus på välmående och en ny tjänst för att hitta resmål som passar individuella resenärer.
Det är nyheter när nu Ving lanserar sin sommarkampanj.
– Med ”Mer du” vill vi fortsätta att modernisera och förnya bilden av paketresan med fokus på personliga upplevelser, säger säger Caroline Fondelius på Ving.


Ämnen i artikeln:

KampanjReklamVingÅkestam Holst

Så här strax innan jul när en bitande kyla lagt sig över stora delar av landet kan sommaren känns långt borta. Men på annandagen lanserar Ving i vanlig ordning sin sommarkampanj för att resenärer ska vara ute i god tid för solsemestern.

I sommarkampanjen ingår nya reklamfilmer och en ny tjänst för att solsugna ska hitta nya resmål som passar dem. Ving menar att trygghet har blivit en viktig parameter när svenskar ska ut och resa och har tagit fram konceptet ”Mer du” som fokuserar mer på upplevelsen på resmålet än dess geografiska plats i världen. Ving bygger genom det vidare på sin varumärkesplattform som lanserades för ett år sedan.

– Med ”Mer du.” vill vi fortsätta att modernisera och förnya bilden av paketresan med fokus på personliga upplevelser. I kampanjen kommer vi närmare resenären och får följa när de går från att vara sitt vardagsjag till att bli sitt semesterjag, alla med individuella behov för en perfekt semester. Oavsett om man vill chilla vid poolen, vandra i bergen, uppleva nya kulturer eller bara skämma bort sig själv. Vi tycker att vi har hittat en smart och produktionseffektiv idé, där vi kombinerar längre format som väcker känslor, med korta rörliga klipp och stillbilder, säger Caroline Fondelius, Head of Inhouse Production, Ving.

”Kunderna ställer nya krav”

Kampanjen kommer att gå i utomhusannonsering, på bio, i print, på sociala medier och i poddar och är gjord i samverkan med reklambyrån Åkestam Holst och Castrofilm, som stått för filmproduktionen.

Samtidigt som kampanjen går av stapeln lanserar även resebolaget en ny ”semesterhittare”. Sökfunktionen syftar till att resenärer snabbt ska hitta en resa som passar dem.

– Vi befinner oss i en tid där kunderna ställer nya krav och där man efterfrågar semesterupplevelser baserat på individuella behov och livsstil. Genom att koppla ihop resmål och hotell med intressen och upplevelser på individnivå ger vi kunderna förutsättningar att hitta det där lilla extra. Det här är vi ganska ensamma om i branschen, vilket gör att vi också kan särskilja oss från konkurrenterna, säger Camilla Miranda, Head of Brand & Creative, Ving.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.