Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Här kommer Coca-Colas första julreklam under nya filosofin

Publicerad: 10 november 2021, 07:55

Äkta magi och mänskliga band, det är Coca-Colas nya varumärkesfilosofi. Nu kommer årets första reklam med jultema.


Ämnen i artikeln:

Coca-ColaJulkampanjTV-reklam

Reklamfilmen är skapad av Dentsu och följer en nyinflyttad pojke som inser att lägenhetsbyggnaden saknar skorsten och eldstad. Filmen uppmärksammar ”den äkta magin i mänskliga band”, säger marknadsföringschefen Manolo Arroyo.

Filmen är två och en halv minut lång och kommer även synas i kortare versioner. Det är den första reklamfilmen med jultema för året och är den första med Coca-Colas nya varumärkesfilosofi.

– Det här är vår första julkampanj under den nya Äkta Magi-varumärkesfilosofin för Coca-Cola, säger Manolo Arroyo till Marketingweek.

– Vi har alltid trott på julens magi och i år firar vår kampanj magin i mänskliga band, fortsätter han.

– Det vi behöver för en magisk jul är delade stunder med de vi älskar.

Coca-Cola meddelade i oktober att man kommer fokusera mindre på tv-reklam, och i stället skapa ett ”ekosystem” av upplevelser mot konsumenten och skapa fler beröringspunkter.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.