Kampanj
Haus gör sommarkampanj för Axfoods nya klubbkoncept
Publicerad: 7 juni 2022, 09:30
Med hjälp av en kampanj från Haus Grow ska Snabbgross bli ett självklart val för sommarens alla kalas och tillställningar.
Kommunikationsbyrån Haus Grow har tagit fram en sommarkampanj för Axfood, en av Sveriges största livsmedelsföretag som ägar bland annat Willys, Hemköp och nätbutiken Mat.se, men också butikskedjan Snabbgross. Snabbgross är från början en restauranggrossist, men nu introducerar man alltså ett nytt butikskoncept vid namn Snabbgross Club, som man beskriver som Sveriges första wholesale-klubb.
Tanken är att man, likt upplägget i USA:s Costco-butiker, som kund ska kunna köpa mat i större förpackningar till ett bättre pris. Sommarkampanjen fokuserar på några vanligt ”happenings” under sommaren: studentfester, bröllop, sommarfester.
– Konceptet för sommarkampanjen handlar om riktigt stora förpackningar, till små priser. Vi hämtade inspiration från den amerikanska popkonstnären Mel Ramos och fokuserade på stora fester, stora förpackningar och det uppdämda behovet att ses i större sällskap efter pandemin, säger Jakob Westman, creative director på Haus Grow, i ett pressmeddelande.
I nuläget finns det tre Snabbgross-klubbar i Sverige; en i Danderyd, en i Södertälje, och en i Skövde.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Snabbgross Club
Marknadsansvarig: Aznif Demir
Arbetsgrupp, Haus Grow:
Dan Berggren, kundansvarig
Jakob Westman, creative director
Jonas Granström, art director
Martin Preis, copywriter
Gabriella Lindelöw, grafisk formgivare
Lina Hagberg, produktionsledare
Mattias Andersson, produktionsledare
Produktionsbolag: Swedish Frames
Producent/Regissör: Jonatan Kruse
Prod-/Insp.ledare: Niclas Fransson
Comp/Post: Simon Karlsson
DoP & Stillbildsfoto: Johan Nordström
Ljusmästare: Pierre Sigfridsson
MUA: Cecilia Linde & Deborah Winberg
Stylist: Bodil Bergström
Retusch: Magnus Eriksson
Musik: Mathilda June – Vintage Dream