Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Haus gör sommarkampanj för Axfoods nya klubbkoncept

Publicerad: 7 juni 2022, 09:30

Med hjälp av en kampanj från Haus Grow ska Snabbgross bli ett självklart val för sommarens alla kalas och tillställningar.


Ämnen i artikeln:

KampanjAxfoodCare of Haus

Kommunikationsbyrån Haus Grow har tagit fram en sommarkampanj för Axfood, en av Sveriges största livsmedelsföretag som ägar bland annat Willys, Hemköp och nätbutiken Mat.se, men också butikskedjan Snabbgross. Snabbgross är från början en restauranggrossist, men nu introducerar man alltså ett nytt butikskoncept vid namn Snabbgross Club, som man beskriver som Sveriges första wholesale-klubb. 

Tanken är att man, likt upplägget i USA:s Costco-butiker, som kund ska kunna köpa mat i större förpackningar till ett bättre pris. Sommarkampanjen fokuserar på några vanligt ”happenings” under sommaren: studentfester, bröllop, sommarfester. 

– Konceptet för sommarkampanjen handlar om riktigt stora förpackningar, till små priser. Vi hämtade inspiration från den amerikanska popkonstnären Mel Ramos och fokuserade på stora fester, stora förpackningar och det uppdämda behovet att ses i större sällskap efter pandemin, säger Jakob Westman, creative director på Haus Grow, i ett pressmeddelande.

I nuläget finns det tre Snabbgross-klubbar i Sverige; en i Danderyd, en i Södertälje, och en i Skövde.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Snabbgross Club

Marknadsansvarig: Aznif Demir

 

Arbetsgrupp, Haus Grow: 

Dan Berggren, kundansvarig

Jakob Westman, creative director

Jonas Granström, art director

Martin Preis, copywriter

Gabriella Lindelöw, grafisk formgivare

Lina Hagberg, produktionsledare

Mattias Andersson, produktionsledare

 

Produktionsbolag: Swedish Frames

Producent/Regissör: Jonatan Kruse

Prod-/Insp.ledare: Niclas Fransson

Comp/Post: Simon Karlsson

DoP & Stillbildsfoto: Johan Nordström

Ljusmästare: Pierre Sigfridsson

MUA: Cecilia Linde & Deborah Winberg

Stylist: Bodil Bergström

Retusch: Magnus Eriksson

Musik: Mathilda June – Vintage Dream

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjAxfoodCare of Haus

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.