Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hedvig gör kaxig passning till konkurrenterna med utomhuskampanj

Publicerad: 10 Januari 2020, 13:35

Startupen Hedvig vill knäppa de etablerade försäkringsbolagen på näsan. Med sin nya utomhuskampanj visar de att det är betydligt enklare att få ut sin ersättning, om man är kund hos Hedvig.


Ämnen i artikeln:

Borg & OwilliUtomhusreklamHedvig

Med viss glimt i ögat driver startupen Hedvig med sina konkurrenter i försäkringsbranschen. Den nya utomhusampanjen lyfter fram detaljerna längre ner i avtalen, den finstilta som till exempel krångliga klausuler, och hur komplicerad handläggningsprocessen är när man väl behöver hjälp.

Tillsammans med contentbyrån Borg Owilli har bolaget tagit utgångspunkt i en sammanställning från konsumentsajten Trustpilot som visar den låga kundnöjdheten som försäkringsbolagen har, i jämförelse med Hedvig.

Kampanjen, som både är analog och digital, börjar i dag fredag och kommer att synas under två veckor framåt över hela Sverige

–  Den här kampanjen är till för att dra en tydlig skiljelinje mellan oss och dem, säger Rebecca Lundin, marknadschef på Hedvig i en kommentar.  

Idé och koncept är framtaget av Borg Owilli tillsammans med Hedvigs inhousebyrå. 

Arbetsgrupp:

Borg Owilli:
Kundansvarig: David Borg.
Kreatörer: Felix Jörneman, Erik Reimers, Teodor Fjäll, Viktor Einarsson.

Hedvig:
Marknadschef: Rebecca Lundin.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.