Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hedvig lanserar sminkförsäkring i ny kampanj

Publicerad: 10 januari 2022, 09:47

Filmen gestaltar en grupp vänner sminkar sig själva i olika sammanhang och på olika platser.

Foto: Hedvig

Dryg 15 procent av skandinaviska kvinnor anser att smink och skönhetsprodukter är deras mest värdefulla ägodelar. Det tar försäkringsbolaget Hedvig fast vid och lanserar en kampanj för att uppmärksamma att även de ägodelarna ingår i hemförsäkringen.


Ämnen i artikeln:

KampanjHedvig

Smink och skönhetsprodukter kommer nu omfattas i Hedvigs hemförsäkring. Och bolaget lanserar nu en kampanj för att uppmärksamma förändringen. Tillsammans med regissören Anton Tammi lanserar de en film den norska influencern Pauline Krokeide, danska modellen Vincent Beier och svenska Julia Dang.

– Det första som är anmärkningsvärt med detta initiativ är att inget annat försäkringsbolag i världen brytt sig om att skriva ordentliga villkor för skönhetsprodukter, trots att det i varje 20-någontings badrumsskåp står produkter till ett värde av tusentals kronor. Men nästan mer anmärkningsvärt är att kreativa talanger som Vincent Beier, Sovietnam och Julia Dang valt att spela huvudrollerna i kampanjen för detta, det är inte något man tar för givet som försäkringsbolag, säger Evelina Rönnung, Global Executive Creative Director på Hedvig i ett pressmeddelande.

Regissören Anton Tammi har tidigare jobbat med The Weeknd, Yung Lean och Lykke Li och visar en grupp vänner sminkar sig själva i olika sammanhang och på olika platser.

– Att jobba med Hedvig var riktigt inspirerande och jag är superstolt över filmen det resulterade i, säger regissören Anton Tammi. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjHedvig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.