Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hedvig uppmanar sina studentmedlemmar att fatta dumma beslut

Publicerad: 3 september 2021, 09:21

Försäkringsbolaget Hedvig riktar in sig på studenterna i en ny skandinavisk kampanj.


Ämnen i artikeln:

HedvigUtomhusreklam

I veckan inleds en ny termin för hundratusentals studenter runtom i Norden. I samband med detta flyttar många personer hemifrån eller byter bostad. Med den nya kampanjen ”Go get in trouble” vill Hedvig påminna studenter om att studenttiden handlar om så mycket mer än själva studierna. 

– Nu när många börjat en ny termin, eller kanske en helt ny skola, vill vi påminna om att den här tiden i livet handlar om mer än stressen över skolan. Det är en tid för att vara ung, dum, och kanske inte alltid ta de smartaste besluten. Livet blir roligare så, kommenterar Maja Stampe, copywriter på Hedvig. 

Kampanjbudskapet ”Go get in trouble” har satts upp på utomhusenheter i studentstäder på olika håll i Sverige, Norge och Danmark. Dessutom kommer kampanj-merch att delas ut och och fysiska aktiveringar genomföras på campus i samtliga länder.  

Hedvig är ett försäkringsbolag som lanserades 2018 och erbjuder hemförsäkring. Bolaget är verksamt i Sverige, Danmark och Norge med planer på att expandera vidare ut i Europa. I dag är 70 000 personer försäkrade hos Hedvig. En majoritet av Hedvigs medlemmar är under 30 år.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HedvigUtomhusreklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News