Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Heimstadens nya koncept ska profilera bostadsbolaget som samhällsaktör

Publicerad: 11 November 2020, 10:43

Konceptet ”Make room” ska visa att Heimstaden fungerar som möjliggörare för ett inkluderande samhälle.


I dag lanserar Heimstaden sitt nya kommunikationskoncept ”Make room”. Ambitionen är att det nya konceptet ska mänskliggöra bostadsbolaget och profilera det som en aktör som genom sina hus skapar och främjar ett inkluderande samhälle.

– Med ”Make room” kommunicerar vi vår vision om omtänksamma boenden där vi tar hand om varandra och samhället vi lever i, där utbyte av erfarenheter och utmaningar ger oss modet att göra en skillnad. Make room tar avstamp i Heimstadens hållbarhetsagenda och målsättning, säger Karmen Mandic, chief marketing communications officer på Heimstaden.

I lanseringskampanjen lyfter de fram människor i allsköns situationer, från henne som precis fått ett positivt graviditetstest till honom som tycker att ketchup på ostbågarna är en bra idé, och berättar att de finns där för dem.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.