söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hemfrid lanserar nytt kommunikationskoncept med anr+1

Publicerad: 28 april 2021, 12:01

”Alltid här för dig” ska bredda bilden av Hemfrid och locka nya kunder.

Ämnen i artikeln:

anr+1HemfridKampanjPR-kampanjReklamkampanj

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Reklambyrån anr+1 har arbetat med Hemfrid i över ett år. Efter ett större positioneringsarbete lanseras Hemfrids nya kommunikationskoncept ”Alltid här för dig” i dagarna. Med den nya kommunikationen vill bolaget få nya konsumenter att upptäcka varumärket och bredda bilden av Hemfrids erbjudande.

– Vi fortsätter att utveckla vårt erbjudande och vill vara den trygga omtänksamma partnern när det kommer till alla typer av hushållsnära tjänster. Vi tar hand om din trädgård, ditt hem och kan hjälpa dig med flytten till drömhuset eller med vardagsbestyren till en förälder. Livet händer och vi vill finnas här för dig, säger Anna Wiren, marknadschef på Hemfrid i en kommentar.

Den första kampanjen kommer gå som TVC, också som film i sociala medier, OOH samt DOOH.

LÄS MER: ANR byter strategi och blir anr+1: ”Lägger till ytterligare en dimension”

I den första kampanjen får tittarna bland annat stifta bekantskap med ett äldre par som firar mexikansk afton. Allt går inte riktigt enligt planerna, vilket utmynnar i att Hemfrid står för lösningen.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.



Enligt Pontus Karlsson, vd och projektledare på anr+1 går kunden väl ihop med byråns nya strategi där man vill positionera sig tydligare kring hållbarhet.

– De tar saker som kollektivavtal, utbildning och egenproducerade hållbara städartiklar för givet, vilket visar att man är ett företag som tar hållbarhet på allvar.

Flera filmer och andra enheter släpps löpande under våren och hösten.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Hemfrid:

Anna Wirén, Marknadschef

Susana Friberg, Marknadskommunikation

Theodor Bürki, Online Marketing Manager

Arbetsgrupp anr+1:

Katja Janford, Copywriter

Gisela Andersson, Art Director

Andreas Lönn, Creative Director

Anna Celay, Planner

Pontus Karlsson, Projektledare

Barbro Långjuth, Produktionsledare

Jacob Nathanson, Motion Graphic Designer

Camilla Rosenzweig, Grafisk Designer

Arbetsgrupp Social Club:

Nalle Sjöblad, Regissör

Magnus Theorin, Executive Producer

Henrik Stenberg, Fotograf

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev