Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hemköp knyter till sig Martina Haag

Publicerad: 3 Februari 2020, 12:55

Martina Haag i Hemköps nya kampanj.

Foto: Pressbild

Nästa profil att medverka i Hemköps koncept ”Från en matälskare till en annan” är författaren Martina Haag.


Ämnen i artikeln:

Martina HaagHemköp

Den här veckan startar Hemköps kampanj som spinner vidare på konceptet ”Från en matälskare till en annan” där tongivande matprofiler bjuder på recept, tips och ”matnyttig” kunskap. I samarbete med författaren Martina Haag vill Hemköp inspirera till att njuta av både mat och tillvaron under temat ”Feel-good på riktigt”.

 – Vi kommunicerar ”Från en matälskare till en annan” tillsammans med spännande matprofiler. Martina Haag har ett sunt och inspirerande synsätt på mat som vi på Hemköp delar. Vi vill bjuda på feelgood under en period som rymmer både vabruari och vårlängtan, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemköp, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Så byggde Hemköp en inhousebyrå – rullar ut nytt kommunikationskoncept 

Liksom i kampanjerna med Niklas Ekstedt, Markiz Tainton och systrarna Eisenman som löpte under förra året utspelar sig filmerna i Yasmines kök, en sidekick till de medverkande profilerna. Temat ”Feel-good på riktigt” återspeglas i samtliga av Hemköps marknadsföringskanaler och kampanjen pågår vecka 6-13. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Martina HaagHemköp

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.