Kampanj
Hemlängtan känslan när HSB lanserar nytt koncept med Volt
Publicerad: 9 maj 2022, 11:20
Ett nytt kommunikationskoncept är släppt av HSB genom VOlt.
HSB lanserar en ny kampanj som de kallar för ”Hemlängtan” tillsammans med Volt.
Med sina drygt 670 000 medlemmar är HSB Sveriges ledande boendeaktör med 25 regionala föreningar. Tanken är att det nya konceptet ska fungera på både riks- och lokal nivå och stärka den emotionella kopplingen till HSB. Både för den som bor i ett HSB-hem och den som söker bostad.
– Med ”Hemlängtan” har vi hittat en väg att etablera en emotionell koppling till varumärket på många olika sätt, säger André Johansson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund.
Konceptet har tagits fram tillsammans med Volt och lanseras i hela Sverige i OLV, print, radio, och sociala medier. Lanseringskampanjen lyfter fram olika personer som drabbas av hemlängtan i väntade och oväntade situationer.
– Vi ville hitta ett sätt att dramatisera känslor kring boendet utan att vara tvungna att visa upp produkten. Eftersom hemlängtan uppstår utanför hemmet kan vi befinna oss i princip var vi vill och fortfarande ge HSB ett syfte och en tydlig plats i människors liv, säger Lars Jansson, Art Director på Volt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp Volt
Account Director: Henrik Toftling
Art Director: Lars Jansson
Copywriter: Arvid Nittve
Planner: Per Almkvist
Produktionsledare: Viveka Hilding
Byråproducent: Fabian Mannheimer
Formgivare/Orginalare: Helena Lindkvist
Produktionsbolag
Social Club