Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hemmafix väcker kärleken till liv

Publicerad: 11 mars 2021, 11:49

Garbergs visar vad drömmen om en hyvel kan leda till i en ny kampanj för Jula.


Ämnen i artikeln:

GarbergsJula

Med det långsiktiga kommunikationskonceptet ”Inget kan stoppa dig nu” vill hemmafixarkedjan Jula inspirera fler kunder att glädjen av att fixa saker hemma. 

I vårens kampanj tolkas det på ett romantiskt vis, med en hyvel som utgångspunkt. 

– Över åren har vi byggt en egen tillåtande och färgstark kommunikationsvärld för Jula. Vi har också velat komma bort från stereotypen ”den händige mannen och hans projekt” utan vill inspirera alla att göra saker, oavsett kön eller ålder. Man är ju aldrig för gammal för att drömma stort, säger Jonas Järrenfors, Marketing Director på Jula, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är framtagen i samarbete med Garbergs och kommer att visas i Sverige och Norge i tv, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler. Den har producerats av Giants & Toys, och regisserats av Traktor. 

Arbetsgrupp:

Jula:             

Marketing Director: Jonas Järrenfors

Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk

 

Garbergs:

Projektledare/strateg: Joakim Landin

Produktionsledare/byråproducent: Malin Boustedt

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Johan van der Schoot

Formgivare: Lowe Steiner

Motion graphics: Najeb Albakar

 

Regi: Traktor

 

Produktionsbolag: Giants & Toys

Producent: Niklas Jakobsson

Executiv producent: Christian Rehnfors

 

Musik: Crille Olsson

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsJula

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.