Kampanj
Hemmakväll rullar ut första kampanjen tillsammans med Jonas Frank
Publicerad: 20 maj 2022, 08:24
Videobutikskedjan Hemmakväll har sedan en tid tillbaka samarbetat med den grafiska designern Jonas Frank. Nu rullar varumärket snart ut en färgstark kampanj inför sommaren.
Under sina år i reklambranschen, på byråer som Storåkers McCann, TBWA, Saatchi & Saatchi och Acne har Jonas Frank tidigare arbetat med bland annat FUN light, Toyota, Acne och Moderna Museet. De senaste åren har han frilansat som formgivare och startat upp den uppmärksammade plattformen ”Köp en tavla”.
Samarbetet med Hemmakväll har pågått i ett antal månader, och den 30 maj går sommarkampanjen live. Jonas Frank kommer även att göra tre ytterligare kampanjer under året, fram till halloween.
– I sommarkampanjen har jag försökt fånga Hemmakvälls glädje och passion för godis. Tanken är att folk ska få en känsla av att godis passar alla tillfällen och inte bara hemma på helgerna, till exempel på en längre roadtrip, festival eller varför inte på stranden? Godis är inte bara till för lördagar, säger Jonas Frank i ett pressmeddelande.
Den som sett Jonas Franks tidigare kampanjer vet också att han tycker om att arbeta med mycket färger; i samband med sommarkampanjen har han bland annat hämtat inspiration från de amerikanska godisförpackningar – som ofta är just färgglada. Under arbetet med kampanjen har Jonas Frank haft flera roller, bland annat Art airector och illustratör men också gjort en del copywriting.
– Det är speciellt att göra så många olika delar under ett projekt. Det gör att jag ser extra mycket fram emot lanseringen. Jag kommer att sätta mig utanför butikerna och kolla kundreaktiorna, för mig är det jätteviktigt. Det är så otroligt roligt och härligt att se vad folk faktiskt tycker om ens arbete, säger Jonas Frank i en kommentar.