Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hemnet lanserar nytt varumärkeskoncept – största reklamsatsningen på flera år

Publicerad: 19 september 2022, 12:45

Hemnet lanserar det nya varumärkeskonceptet ”Vägen hem”.

Under måndagen går Hemnet ut med sin första reklamkampanj på mycket länge. Tillsammans med reklambyrån Nord DDB har man tagit fram ett nytt varumärkeskoncept som man kallar ”Vägen hem”.


Ämnen i artikeln:

KampanjReklamNord DDBHemnet

Kampanjen ska påminna svenskarna om värdet med en marknadsplats som samlar nästan hela bostadsmarknaden i din ficka.

– Alla har en relation till Hemnet, så det känns kul att få bidra till en plattform som spelar en så viktig roll i människors liv och för samhället i stort, säger Daniel Jakobsson, kreatör på Nord DDB.

Samarbetet startade förra hösten, då man i ett första steg tog fram en tydlig varumärkesroll, som i sin tur lade grunden för det nya konceptet ”Vägen hem”.

– Sedan starten har Hemnet sett som sin viktigaste uppgift att göra resan att hitta ett nytt hem så enkel, effektiv och smidig som möjligt. Vi är övertygade att vägen dit går genom en öppen och transparent bostadsmarknad och att det är något som gynnar alla eftersom det blir enklare för fler att mötas och hitta rätt. Detta är några av grundbudskapen i vår nya kampanj och varumärkeskonceptet den bygger på, säger Jessica Sjöberg, kommunikations- och marknadschef på Hemnet.

Kampanjen är den första på det nya konceptet och kommer gå i tv och sociala medier under hösten. I de visuellt drivna filmerna, producerade av Aspekt/RBG6, får vi se en rad olika personer som kollar Hemnet, i både tid och otid, och fysiskt svajpar sig mellan olika typer av hem.

– I den här kampanjen vill vi visa hur Hemnet är ett naturligt steg för alla som tänkt köpa bostad och hur tjänsten hjälper folk att hitta vägen hem, säger Daniel Mencák, kreatör på Nord DDB.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjReklamNord DDBHemnet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.