måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hisnande bergstoppar i B-Reels globala varumärkeskampanj för The North Face

Publicerad: 20 januari 2023, 12:00

Den legendariske friklättraren Alex Honnold ta med oss på en resa tillbaka till The varumärkets rötter.

Ämnen i artikeln:

B-ReelNyheter

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Kampanjen, som skapats tillsammans med reklambyrån B-Reel, föddes ur insikten och det faktum att The North Face logotyp alltid har funnits på baksidan av deras produkter. Med tiden har detta både blivit en kvalitetsstämpel och att varumärket ”har din rygg”.

Utmaningen för reklambyrån B-Reel var att se till att kampanjen behöll relevans hos flera målgrupper, oavsett om de bär The North Face som ett modeplagg i stan eller som tekniskt avancerad utrustning för att klättra i bergen.

Resultatet blev en filmidé där varumärkets koppling mellan popkultur och extrema utomhussporter lyfts fram i en visuell resa – från städernas gatumiljöer till toppen av en imponerande bergstopp – med hjälp av en kontinuerlig superzoom. Kampanjen påminner yngre generationer om att The North Face produkter, som nu är synonymt med streetwear-mode, faktiskt började som utrustning för världens mest extrema bergsklättrare och äventyrare.

The North Face-atleten Alex Honnold, även känd som stjärnan i den Oscarsvinnande filmen ”Free Solo”, har en av huvudrollerna i filmen. Här guidar han med sin röst tittaren fram till den välkända bergsklättraren Caroline Ciavaldini i slutet av filmen.

– Vi är glada över hur den här kampanjen tar historien om en ovanlig men ändå ikonisk logotypplacering och ger den en ny, mer kontemporär mening. The North Face har alltid haft vår rygg. Bokstavligen. Och oavsett om du är en äventyrare eller bara modeintresserad så kommer varumärket alltid finnas där för dig, säger Afshin Moeini och Christian Poppius, creative directors på reklambyrån B-Reel i ett pressmeddelande. 

I reklambyrån B-Reels team för att skapa filmen ingår regissören Anton Tammi, från produktionsbolaget Pine. Banbrytande bilder som togs med hjälp av drönarflygteamet som låg bakom Romain Gavras senaste Netflix Original - Athena.

Utöver filmen som står i centrum, har kampanjen även produkt-centrerade kortfilmer på 15 sekunder som visar olika idrottare, utforska olika territorier och imponerande naturmiljöer samt en rad bilder som fokuserar på idrottare med logotypens ikoniska placering på ryggen.

Kampanjen lanseras i slutet av januari och kommer att visas digitalt, på sociala medier, i butiker, print, PR, OOH och TVC-kanaler i EMEA-regionen.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

B-Reel

Executive Creative Director - Zack McDonald

Strategist - Thomas Eon

Creative Director - Afshin Moeini

Creative Director - Christian Poppius

Copywriter - Felix Jörneman

Art Director - Sofia Skogquist

Brand Director - Caroline Deas Ehrnvall

Brand Manager - Hannah Håål

Senior Producer - Mei Li Heman

Designer - Lisa Nyberg

Agency Producer - Colony

Producer - Markus Ahlm

Producer - Therese Engberg

Production Company - PINE

Director - Anton Tammi

Executive Producer - Adam Holmström & Joel Rostmark

DOP - Olivier Miller

Director Assistant - Alexander Peri

Producer - Victor Lindström

Post Production - Rascal Post & WGTAM

Sound Design - Mattias Eklund @ Studiofyr

Grade - Joakim Rissveds @ WGTAM

VFX Supervisor - Kalle Lundberg @ Rascal Post

Service Production - Trixtr

Producer - Damir Vajdic

The North Face

Global Account Project Manager - Maria Bellitskaya & Samanta Gubitta

Global Creative Lead - Jacob Frisk

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev