lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hööks byter ut katalogen – varumärkeskampanj ska peka ut riktningen för framtiden

Publicerad: 12 april 2021, 09:14

Mindshare och systerbyrån mStudio har sedan våren 2020 arbetat med Hööks nordiska varumärkesstrategi. Nyligen lanseras en kampanjen som också är startskottet för Hööks resa från ett katalogföretag till en aktör som sömlöst kombinerar butik med e-handel.


Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Hööks Hästsport är Skandinaviens ledande företag inom hästsport och har ett stort sortiment med allt för ryttare, häst och hund. Hööks har ett nät av butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt e-handel.

Den nordiska kampanjen ska visa hur det riktiga livet med häst ser ut och sätter upplevelsen mellan häst och ryttare i fokus. I bland en kärv verklighet med tidiga mornar, dyblöta kläder och hårt slit, men alltid med starka band till hästen.  

För Mindshare och mStudio har det senaste året med Hööks varit intensivt när bolaget har gått från den katalog som tidigare har varit ett nav i marknadsföringen av utbudet. Byråerna har tagit ansvar för hela vägen från kommunikations- och mediestrategi, till kreativ idégenerering, ny grafisk profilmanual, produktion och medieoptimering

– Det är väldigt utvecklande att komma in när ett varumärke gör en sådan avgörande resa som Hööks. För Mindshares del är det den typen av stora helhetsuppdrag vi får få bekänna färg i och vi är mycket stolta över resultatet. Hööks mod att tänka nytt och lanseringen av flera förändringsprocesser internt har varit inspirerande att få uppleva och vårt samarbete är starkare än någonsin.  

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Under 2021 kommer vi att se mer av den varumärkesbyggande strategin som nu rullas ut i samtliga nordiska länder.   

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Hööks:

Ida Pettersson, Marknads- & eHandelschef                              

Joachim Höök, VD 

Jonas Järrenfors, Marketing Director Jula AB 

Johanna Lundgren, Grafisk Form  

Anneli Lindgren, Grafisk Form  

Åsa Bengtsson, Grafisk Form  

Ellen Björktegen, Digital Grafisk Form  

Magnus Gunnarsson, Digital Grafisk Form  

Emma Westlund Social Media Koordinator  

Agneta Billhed, Grafisk Form 

Anita Johansson, Web Manager

Arbetsgrupp Mindshare: 

Sebastian Knapp – Business Director 

Tomas Lundgren – Strategy Director 

Diana Ometlic – Client Manager 

Maria Steiring – Digital Strateg 

Oskar Hedbratt – Digital Planner 

Christine Carlsson – Business Planning 

Sofia Lantz – Social specialist  

Lennart Kjellberg – DR-specialist  

Anna-Karin Ström – Print & OOH Manager 

Anna Lindholtz – Print & OOH Manager

Arbetsgrupp mStudio:  

Åsa Lagerwall – Produktionsledare 

Martin Dos Santos – Creative Director 

Louise Åslund – Motion Designer 

Philip Jansson – Digital Designer 

 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev