Kampanj
Hööks byter ut katalogen – varumärkeskampanj ska peka ut riktningen för framtiden
Publicerad: 12 april 2021, 09:14
Mindshare och systerbyrån mStudio har sedan våren 2020 arbetat med Hööks nordiska varumärkesstrategi. Nyligen lanseras en kampanjen som också är startskottet för Hööks resa från ett katalogföretag till en aktör som sömlöst kombinerar butik med e-handel.
Hööks Hästsport är Skandinaviens ledande företag inom hästsport och har ett stort sortiment med allt för ryttare, häst och hund. Hööks har ett nät av butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt e-handel.
Den nordiska kampanjen ska visa hur det riktiga livet med häst ser ut och sätter upplevelsen mellan häst och ryttare i fokus. I bland en kärv verklighet med tidiga mornar, dyblöta kläder och hårt slit, men alltid med starka band till hästen.
För Mindshare och mStudio har det senaste året med Hööks varit intensivt när bolaget har gått från den katalog som tidigare har varit ett nav i marknadsföringen av utbudet. Byråerna har tagit ansvar för hela vägen från kommunikations- och mediestrategi, till kreativ idégenerering, ny grafisk profilmanual, produktion och medieoptimering
– Det är väldigt utvecklande att komma in när ett varumärke gör en sådan avgörande resa som Hööks. För Mindshares del är det den typen av stora helhetsuppdrag vi får få bekänna färg i och vi är mycket stolta över resultatet. Hööks mod att tänka nytt och lanseringen av flera förändringsprocesser internt har varit inspirerande att få uppleva och vårt samarbete är starkare än någonsin.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Under 2021 kommer vi att se mer av den varumärkesbyggande strategin som nu rullas ut i samtliga nordiska länder.
Arbetsgrupp
Arbetsgrupp Hööks:
Ida Pettersson, Marknads- & eHandelschef
Joachim Höök, VD
Jonas Järrenfors, Marketing Director Jula AB
Johanna Lundgren, Grafisk Form
Anneli Lindgren, Grafisk Form
Åsa Bengtsson, Grafisk Form
Ellen Björktegen, Digital Grafisk Form
Magnus Gunnarsson, Digital Grafisk Form
Emma Westlund Social Media Koordinator
Agneta Billhed, Grafisk Form
Anita Johansson, Web Manager
Arbetsgrupp Mindshare:
Sebastian Knapp – Business Director
Tomas Lundgren – Strategy Director
Diana Ometlic – Client Manager
Maria Steiring – Digital Strateg
Oskar Hedbratt – Digital Planner
Christine Carlsson – Business Planning
Sofia Lantz – Social specialist
Lennart Kjellberg – DR-specialist
Anna-Karin Ström – Print & OOH Manager
Anna Lindholtz – Print & OOH Manager
Arbetsgrupp mStudio:
Åsa Lagerwall – Produktionsledare
Martin Dos Santos – Creative Director
Louise Åslund – Motion Designer
Philip Jansson – Digital Designer