Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 19 februari 2020, 09:46
I ett nytt hållbarhetsinitiativ uppmanar Comfort Hotel gästerna att ta med sina egna lyxprylar till hotellet.
Enligt Comfort Hotel är det viktigaste för deras kunder ett bra läge och och en god natts sömn. I ett nytt initiativ, ”Bring your own”, som hotellkedjan menar är både hållbart och bra för gästernas plånböcker uppmanar de nu sina kunder att ta med sig sina egna morgonrockar, tofflor och annat som många förknippar med en lite lyxigare hotellvistelse.
– För oss är ett tydligt hållbarhetstänk otroligt viktigt och grunden i allt vi gör. Med Bring Your Own lyfter vi att en riktigt bra vistelse är hållbar både för planeten och plånboken, utan att inkludera onödiga detaljer. För dem som ändå vill ha en chokladbit på kudden eller en handdukssvan på sängen har vi nu en lösning, säger Anna Spjuth, senior vice president på Comfort Hotel.
Bakom kampanjen som ska lyfta initiativet ligger den kreativa byrån Animal. Kampanjen kommer att visas i DOOH och i sociala kanaler från och med februari. Byrån har även tagit fram en DIY-guide för de gäster som vill vika sina egna handdukssvanar.
– Det är fantastiskt kul att fortsätta jobba med ett varumärke som Comfort Hotel som har ett så tydligt hållbarhetstänk. Att dessutom få ge plats åt gästernas personliga saker såsom elektriska fotbad, asiatiska teserviser och gigantiska chokladaskar gör det hela extra roligt, säger Herman Vieweg och Julia Eriksson, kreatörer på Animal.
Comfort Hotel:
Oscar Sandberg, Head of Brand & Marketing
Iselin Fjeld, PR & Communication Specialist Norge
Marlene Lind, PR & Communication Specialist Danmark
Frida Björk Runsvik, Grafisk Formgivare
Animal:
Olof Petersson Hagblom, Account Director
Herman Vieweg, Art Director
Julia Eriksson, Copywriter
Felix Sarwe Grankvist, Designer
Anna Fares, Production Manager
Sofie Gustafsson, PR Director
Karin Bergh, Jr Media Specialist
Foto
Fredrik Wannerstedt
Set Design
Eleonore Andersson