Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

House of Radon gör känslosam uppföljare för RFSU

Publicerad: 27 Oktober 2020, 09:12

Ett graviditetstest kan visa två svar – men kännas på oändligt många sätt. Det utgår House of Radon ifrån i en ny kampanj för RFSU.


Ämnen i artikeln:

RFSUHouse of Radon

Förra året lanserade RFSU tillsammans med House of Radon kampanjen ”Jag är gravid”, för att bredda bilden av hur ett graviditetsbesked kan tas emot. Nu kommer uppföljaren till kampanjen, som spinner vidare på temat. 

– Förra året lyftes bland annat ofrivillig barnlöshet och oönskad graviditet. De frågorna visade sig vara efterlängtade av många i målgruppen, där en av de starkaste reaktionerna var att man vill få fler röster hörda. Därför valde vi i år att ta vidare konceptet och inkludera många fler känslor och stadier i livet som speglar verkligheten av att ta ett graviditetstest, säger Jessica Åström, brand manager på RFSU, i ett pressmeddelande. 

Filmen är inspelad av ett helt kvinnligt filmteam, enligt pressmeddelandet för att skapa en så trygg och säker miljö som möjligt. Voice over i reklamfilmen är barnmorskan, bloggaren och RFSU-ambassadören Asabea Britton

House of Radon och RFSU har tidigare prisats med ett Guldägg för initiativet #DearCondom. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

RFSUHouse of Radon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.