Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

HSB lyfter dubbla känslor i samband med stora livsval

Publicerad: 23 April 2020, 09:28

Den nya kampanjen spelades in under coronapandemin vilket innebar att så få medarbetare som möjligt medverkade.


Ämnen i artikeln:

HSBSocial Industries

I februari gick HSB ut med en större utomhuskampanj där fokus låg på HSB:s relanserande erbjudande inom bosparande. Nu följer man upp den med en kampanj om de stundtals dubbla känslor som kan infinna sig i samband med stora förändringar i livet, som att flytta in i en ny lägenhet. Kampanjen är framtagen av Social Industries.

– Vi har försökt sätta fingret på olika skeden i livet som de flesta kan känna igen sig i och där bostaden spelar en central roll. Vi ville framhäva de dubbla känslorna i stora val man ibland måste göra, att något kan kännas både rätt och fel samtidigt, säger Hanna Wedin, creative director på Social Industries.

Kampanjen består av sex filmer inspelade i stående format som kommer att gå på Facebook och Instagram. Inspelningen har skett de senaste veckorna vilket inneburit en del extra hinder. Regissör är Camp Davids Simon Gustafsson.

–Vi genomförde inspelningen förra veckan med så få medarbetare som möjligt och med noga regler för hygien och avståndstagande. Jag hoppas att hela branschen kan hitta säkra sätt att arbeta på för att kunna säkerställa att vi kan genomföra produktioner även i dessa tider, säger Filippa Gille, produktionsansvarig på Social Industries.

– Kampanjen bidrar till att uppmärksamma nybyggda bostäder i samband med HSBs visningsdagar. Vi vet i vilka skeden i livet de flesta av våra köpare flyttar och när det är relevant, säger Caroline Hedlund, marknads- och kommunikationschef på HSB Projektpartner.

Arbetsgrupp

Social Industries

Projektledare: Mira Mandoki

Creative Director: Hanna Wedin

Produktionsledare: Filippa Gille

Planner: Hannah Ekberg 

Copywriter: Fredrik Hanefalk

HSB

André Johansson - Marknad & kommunikationschef HSB riksförbund 

Caroline Hedlund - Marknad & kommunikationschef 

Morgan Waltersson - Digital strateg

Angelica Sandgren - Varumärkesansvarig 

Malin Amborn - Grafisk formgivare 

Produktionsbolag: Camp David

Regissör: Simon Gustafsson

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

HSBSocial Industries

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.