Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

HSB satsar på kännedom – vill koppla varumärket med coronapandemin

Publicerad: 15 januari 2021, 13:06

Foto: Press

En ny kampanj för HSB, signerad Social Industries, ska koppla samman varumärket övergripande budskap med det rådande världsläget.


Ämnen i artikeln:

HSBSocial Industries

Hemmet har onekligen fått en större betydelse sedan coronapandemin kom till Sverige, och många har stannat hemma för att minska smittspridningen. Det temat fångar bostadskooperationen HSB upp i en ny kampanj som lanserades i veckan. Syftet är att koppla samman varumärkets övergripande budskap med det rådande världsläget. 

– Corona innebär stora prövningar för samhället och människor. Men hemmet har fått en ny betydelse under pandemin.  När världen blir mindre så blir hemmet för många hela vår värld. I osäkra tider hittar vi tryggheten med våra allra närmaste i boendet. Det vill vi visa med den här kampanjen, säger André Johansson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund.

Kampanjen, som är framtagen av Social Industries, beskrivs som en stor kännedomssatsning från HSB, och består av flera filmer. Den kommer att gå i playtjänster, podcasts, radio och sociala medier. 

– HSBs långvariga strategi är att ge människor ett bra boende, och det blir ju än mer aktuellt i dessa tider. Vi har därför skapat en kampanj med målet att koppla samman social och övrig digital distribution för att sprida budskapet om vikten av att trivas hemma, säger Hanna Wedin, Creative Director på Social Industries.

Arbetsgrupp

Social Industries

Mira Mandoki - Projektledare

Hanna Wedin - Creative Director

Filippa Gille - Produktionsledare

Fredrik Hanefalk - Copywriter

Johanna Rydberg - Planner

 

HSB

André Johansson - Marknad & kommunikationschef, HSB Riksförbund 

Morgan Waltersson - Digital strateg 

Angelica Sandgren - Varumärkesansvarig 

 

Camp David

Simon Gustavsson - Regissör 

Nilas Lindgren - Producent 

 

Lorentzon & Mannheimer

Caroline Lorentzon – Projektledare

Elin Mannheimer – Planner

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

HSBSocial Industries

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.