Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

HSB tar avstamp i det jobbiga för att avdramatisera stambytet

Publicerad: 12 april 2021, 09:46

HSB Stockholm vill närma sig stambytet från ett nytt perspektiv i en ny kampanj som tagits fram tillsammans med Knak Agency.


Ämnen i artikeln:

KnakHSB

Tanken på stambyte är något som ger kalla kårar hos många. ”Kommer vi tvingas flytta?”, ”Vilket kaos kommer vi att bo i?” är några frågor som uppstå. Men pandemin kanske kan ge perspektiv, även hos den boende. HSB Stockholm har tagit avstamp i den rådande situationen i syfte att avdramatisera stambytet och erbjuda sina förvaltningstjänster inom byggledning till bostadsrättsföreningar i Stockholm.

– Vi vill visa att ett stambyte inte alls behöver vara en oändlig process med ekonomiska fallgropar och non-stop-konto hos störningsjouren, säger Ida Alm Pellbäck, marknadschef på HSB Stockholm i en kommentar.  

Det är reklambyrån Knak Agency som tagit fram annonser och DR-enheter till HSB Stockholm, och kampanjen har redan börjat rullas ut i dagspress.

 

Arbetsgrupp

HSB Stockholm:

Sara Soto, Kommunikationsstrateg

KNAK Agency:

Jan Lindforss, projektledare

Ebba Meyer, produktionsledare

Dorothea Barre, art director

Tobias Grönberg, copywriter

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KnakHSB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.