Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 februari 2021, 10:56
Konceptet ”Keso, gör det lite lättare” är ett av Arlas mest lyckade. Nu släpps en ny kampanj signerad Hummingbirds The Hybrid Agency.
Arla arbetar sedan tre år tillbaka med med konceptet ”Keso, gör det lite lättare”, som utvecklats av kommunikationsbyrån Hummingbirds The Hybrid Agency. Sedan dess har flera kampanjer och aktiviteter följt. De har enligt ett pressmeddelande lett till att kraftfullt stärka varumärkesassociationerna och lett till en radikal försäljningsökning.
Nu släpps ännu en kampanj under konceptet, som enligt brand tracking är ett av Arlas mest lyckade. Det har enligt egen utsago en stor potential för vidare utveckling.
I samband med den nya kampanjen lanseras även en ny produkt, en keso med jordgubbssmak.
Kampanjen kommer att synas i TVC, Play och Social och är liksom konceptet utvecklad av Hummingbirds The Hybrid Agency. Filmerna är producerade av Acne films med regi av Daniel Wårdh. Arbetet har också skett i nära samarbete med Arlas inhouseavdelning The Barn som kommer att ta ut vissa delar av kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.