Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 15 Juni 2020, 08:40
Foto: Press
Situation STHLM anpassar sig till coronakrisens krav på social distansering – och börjar med digital försäljning. I samband med det släpps en ny kampanj av Hummingbirds the Hybrid Agency, Flickorna Larsson och fotografen Johan Töpel.
Social distansering och hemmakarantän. Coronakrisen har onekligen ritat om våra beteenden. De ekonomiska följderna har lett till stora intäktsfall – men inte bara för handeln och restaurangnäringen, som är två tydliga exempel.
Nu öppnar Situation STHLM, tidningen som säljs av Stockholms hemlösa, upp för digital försäljning. Tidningens säljare går nu igenom den tuffaste tiden någonsin, skriver man i ett pressmeddelande.
I samband med att Situation STHLM öppnar upp för digital försäljning rullas också en ny kampanj ut för att uppmärksamma det nya initiativet. Den kommer att synas som printannons samt höras i radio, och är framtagen av Hummingbirds the Hybrid Agency har tillsammans med Flickorna Larsson och fotograf Johan Töpel.
– Covid-19 påverkar oss alla, men i tider som dessa känns det självklart att hjälpa de som är mest utsatta på ett konkret sätt. Vår förhoppning är att kampanjen får stockholmarna att visa sitt stöd och hjälpa dem som behöver det och som har det svårast.” säger Peder Westerberg, creative director på Hummingbirds, i pressmeddelandet.
Intäkterna från den digitala försäljningen kommer att gå till alla säljare.