Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hummingbirds gör kampanj åt Situation STHLM – går igenom tuffaste tiden någonsin

Publicerad: 15 Juni 2020, 08:40

Foto: Press

Situation STHLM anpassar sig till coronakrisens krav på social distansering – och börjar med digital försäljning. I samband med det släpps en ny kampanj av Hummingbirds the Hybrid Agency, Flickorna Larsson och fotografen Johan Töpel.


Ämnen i artikeln:

Flickorna LarssonHummingbirdsSituation Stockholm

Social distansering och hemmakarantän. Coronakrisen har onekligen ritat om våra beteenden. De ekonomiska följderna har lett till stora intäktsfall – men inte bara för handeln och restaurangnäringen, som är två tydliga exempel. 

Nu öppnar Situation STHLM, tidningen som säljs av Stockholms hemlösa, upp för digital försäljning. Tidningens säljare går nu igenom den tuffaste tiden någonsin, skriver man i ett pressmeddelande. 

I samband med att Situation STHLM öppnar upp för digital försäljning rullas också en ny kampanj ut för att uppmärksamma det nya initiativet. Den kommer att synas som printannons samt höras i radio, och är framtagen av Hummingbirds the Hybrid Agency har tillsammans med Flickorna Larsson och fotograf Johan Töpel.

– Covid-19 påverkar oss alla, men i tider som dessa känns det självklart att hjälpa de som är mest utsatta på ett konkret sätt. Vår förhoppning är att kampanjen får stockholmarna att visa sitt stöd och hjälpa dem som behöver det och som har det svårast.” säger Peder Westerberg, creative director på Hummingbirds, i pressmeddelandet.

Intäkterna från den digitala försäljningen kommer att gå till alla säljare. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.