Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hummingbirds gör kampanj för havet med Lasse Åberg

Publicerad: 15 Juli 2020, 08:22

Bild från en av Lasse Åbergs filmer för Voice of the Ocean.

Foto: Press

Vem äger havet? Det frågar sig Lasse Åberg, i en ny kampanj som tagits fram i samarbete med Hummingbirds the Hybrid Agency.


Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Stiftelsen Voice of the Ocean, VOTO, vill öka kunskapen om havet och samarbetar nu med Lasse Åberg och kommunikationsbyrån Hummingbirds the Hybrid Agency för att få ut budskapen. Konstnären har skapat tio animerade kortfilmer, där han berättar om hoten mot Östersjön. 

Kampanjen kommer att synas i TV4 och i sociala medier. 

– Det har varit ett spännande och viktigt arbete att illustrera de problem som vår kära havsmiljö har, säger Lasse Åberg i ett pressmeddelande.

Underlaget till frågorna som filmerna ställer sig har tagits fram av Stockholms universitet och Sveriges lantbruksuniversitet. 

– Genom en bättre förståelse för Östersjön kan vi lättare förstå havet i stort, säger Johan Candert, projektledare på VOTO. 

– Självklart känns det alltid roligt när man kan kombinera nytta med nöje, säger Peder Westerberg, Creative Director på Hummingbirds.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.