Kampanj
Humor i Åkestam Holsts nya koncept för Fastighetsbyrån
Publicerad: 27 april 2023, 11:05
Fastighetsbyråns mäklare kommer så nära säljarna att de kanske till och med blir gudföräldrar till säljarnas barn. Ja kanske alltså.
Foto: Åkestam Holst
Det var i maj förra året som Fastighetsbyrån meddelade att de valt Åkestam Holst som byrå efter att de gått vinnande ur en omfattande pitch-process – nu presenteras det nya konceptet.
Nu är det dags att se resultatet av det arbete som Åkestam Holst har gjort i form av ett nytt kreativt koncept: Fastighetsbyrån – Störst av en anledning.
Läs också: Fastighetsbyrån väljer Åkestam Holst
Konceptet tar spjärn mot det faktum att Fastighetsbyrån är Sveriges största mäklarbyrå men fokuserar på och lyfter fram anledningarna som gör det möjligt. Från de 1200 anledningarna som varje dag hjälper kunder runt om i landet genom vad som kan vara det största beslutet i deras liv, till de digitala tjänster och produkter som underlättar under hela boenderesan.
– Det känns oerhört roligt att vi äntligen kan rulla ut vårt nya koncept. Ett koncept som bygger på en gedigen strategisk grund som vi jobbat fram tillsammans. Vi har varit noggranna i våra vägval och testat ett antal olika kreativa riktningar innan vi landade i det självklara, som samtidigt är ett budskap som vi behöver fortsätta fylla med både känslomässiga och rationella bevis över tid, säger Ulrika Lorentzi, marknads- och kommunikationschef på Fastighetsbyrån i ett pressmeddelande.
I lanseringskampanjen har mäklarna och det personliga engagemanget de besitter fått stå i fokus. Att köpa och sälja en bostad är ett stort steg i människors liv och som följd blir relationen till mäklaren väldigt viktig. Under en kort period så kan relationen växa sig stark och mäklaren blir den man har närmast kontakt med av alla. Denna situation har vi dragit till sin spets.
– Helt plötsligt ska man lägga sitt liv och sin ekonomi i en främlings händer. Men hur nära kan man egentligen komma en mäklare? Den frågan ställde vi oss när vi fokuserade på just det trygga och personliga bemötandet som är en av många anledningar till att Fastighetsbyrån är marknadsledare i Sverige, säger Jenny Kaiser, VD och kundansvarig på Åkestam Holst NoA.
Lanseringskampanjen rullar ut brett i tv, Play, YouTube, radio, print samt banners med start lördagen den 22/4.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Kund: Fastighetsbyrån
Marknads- och kommunikationschef: Ulrika Lorentzi
Reklamchef: Annika Caselius
Reklambyrå: Åkestam Holst NoA
Produktion: BKRY NoA
Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Jesper Ganslandt