Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Humor och igenkänning i Doktor.se:s nya filmer

Publicerad: 1 juli 2021, 09:05

Honesty fortsätter att positionera Doktor.se med hjälp av skruvad humor och värme.


Ämnen i artikeln:

Doktor.seHonesty

Under våren 2020 valde nätläkaren Doktor.se Honesty som ny reklambyrå i syfte att skapa ett snabbfotat samarbete och samtidigt jobba strategiskt med bolagets varumärkesresa där systerbyrån Amore (tidigare A+X) står för identitetsdesign. Första uttaget blev reklamkonceptet ”Hör av dig om det är något” för att öka kännedomen och bygga en relation med konsumenten.

Liksom kategorin i stort har Doktor.se (som grundades 2016) växt starkt under pandemin och siktar nu på börsintroduktion under första kvartalet 2022. För en månad sedan tog det digitala vårdbolaget in drygt 500 miljoner kronor i nytt kapital och bolagets värdering hade då växt med över 200 procent på bara tolv månader till 5,5 miljarder kronor, rapporterar Di Digital.

Marknadschefen Leo Heijbel har tidigare uttryckt att Doktor.se vill att tonaliteten i kommunikationen ska förmedla ett hjärta och värme. I ett första steg ville varumärket särskilja erbjudandet mot konsumenterna med att kommunicera bekvämlighet, smidighet och patientsäkert.

– Först behöver vi ett unikt uttryck som går snabbt och lätt att känna igen, sen behöver vi skilja ut namnet Doktor.se på ett minnesvärt sätt från konkurrenterna och sen ska vi i lugn och ro låta Sverige och världen lära känna Doktor.se ända in i hjärtat, sade Walter Naeslund, vd för reklambyrån Honesty i samband med att första uttaget lanserades.

Nu rullas tre nya reklamfilmer ut som uttrycker just humor, värme och igenkänning. I den skruvade verklighet som kommuniceras tar Doktor.se:s visuella identitet och företagsnamn tydlig plats när filmernas huvudpersoner själva försöker dra sig till minnes att det är till Doktor.se de ska vända sig.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Doktor.seHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.