tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Hund vinnare i ny tv-kampanj från Harry boy

Publicerad: 22 juni 2022, 12:15

Vinnarhund i ny Harry Boy-film. Foto: pressbild från Åkestam Holst

I tre nya ATG-filmer för Harry Boy från Åkestam Holst finns en hund med bland vinnarna, alla kan ju vinna.

Ämnen i artikeln:

NyheterResuméKampanjPR-kampanjReklamkampanj

R

Redaktionen

red@resume.se


Buketten Harry boy-filmer kan nu räkna in tjugo produktioner I de tre nya filmerna får tittarna möta en frihetslängtande knähund i tyllkjol, den sanne hjälten i en hommage till äldre rakhyvelreklam och ett kompisgäng som lever ut drömmen om hiphop fame. Allt enligt devisen från 2018 ”Alla kan vinna, du kan vinna”. 

Karaktärerna i de tidigare sjutton filmerna har bland andra varit hungriga neanderthalare, en familj som gått all-in på guldtänder, fängelserymlingar, fåfänga fiskar, havsmonster, stolta riddare, badvakter med exklusiva toupéer och rivaliserande flygkaptener. Alla med syftet att t dramatisera chansen för vem som helst att vinna.

Filmerna visas på TV4 och vod. I butiker och sociala medier porträtteras fler oväntade vinnare, fångade i vinstögonblicken. För regi och produktion står Traktor/Giants & Toys.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

ATG:

Peter Dennbrink, marknadschef häst

Camilla Stenlund, projektledare

 

Åkestam Holst NoA:

Jesper Holst och Mark Ardelius, kreatörer

Magnus Hamberg, projektledare

Henrik Sjödin, strateg

Ikka Norberg, produktionsledare

Helena DeBrun, byråproducent

Rosanna Hagald, social media specialist

 

BKRY Noa:

Lotta Persson, originalare

 

Giant & Toys: Traktor, regissör, Calle Isberg, exekutiv producent, Magnus Theorin, producent

 

Musik: Christian Crille Olsson

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev