Kampanj
Hund vinnare i ny tv-kampanj från Harry boy
Publicerad: 22 juni 2022, 12:15
Vinnarhund i ny Harry Boy-film. Foto: pressbild från Åkestam Holst
I tre nya ATG-filmer för Harry Boy från Åkestam Holst finns en hund med bland vinnarna, alla kan ju vinna.
Buketten Harry boy-filmer kan nu räkna in tjugo produktioner I de tre nya filmerna får tittarna möta en frihetslängtande knähund i tyllkjol, den sanne hjälten i en hommage till äldre rakhyvelreklam och ett kompisgäng som lever ut drömmen om hiphop fame. Allt enligt devisen från 2018 ”Alla kan vinna, du kan vinna”.
Karaktärerna i de tidigare sjutton filmerna har bland andra varit hungriga neanderthalare, en familj som gått all-in på guldtänder, fängelserymlingar, fåfänga fiskar, havsmonster, stolta riddare, badvakter med exklusiva toupéer och rivaliserande flygkaptener. Alla med syftet att t dramatisera chansen för vem som helst att vinna.
Filmerna visas på TV4 och vod. I butiker och sociala medier porträtteras fler oväntade vinnare, fångade i vinstögonblicken. För regi och produktion står Traktor/Giants & Toys.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
ATG:
Peter Dennbrink, marknadschef häst
Camilla Stenlund, projektledare
Åkestam Holst NoA:
Jesper Holst och Mark Ardelius, kreatörer
Magnus Hamberg, projektledare
Henrik Sjödin, strateg
Ikka Norberg, produktionsledare
Helena DeBrun, byråproducent
Rosanna Hagald, social media specialist
BKRY Noa:
Lotta Persson, originalare
Giant & Toys: Traktor, regissör, Calle Isberg, exekutiv producent, Magnus Theorin, producent
Musik: Christian Crille Olsson