Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hundar och hamstrar – Tele2:s nya lågprisvarumärke släpper första kampanjen

Publicerad: 15 Maj 2020, 11:20

I februari lanserade Tele2 sitt nya lågprisvarumärke Penny. Nu lanserar de sin första kampanj, framtagen av bolagets marknadsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Tele2Penny

I vintras lanserades Tele2:s nya satsning Penny, ett appbaserat lågprisvarumärke med en paketlösning för mobil-, bredbandsuppkoppling och streaming. 

När de nu lanserar sin första kampanj riktar bolaget inte helt oväntat in sig på online video, display och sociala medier. Kampanjen är till största del framtagen av Pennys egna marknadsavdelning med hjälp av produktionsbolaget Chimney. Filmerna är regisserade av Mårten Lindsjö.

– Penny ska vara ett varumärke som sticker ut i både uppkopplings- och underhållningskategorin och på samma sätt ska varumärket ta för sig i reklamen. Pennys visuella värld bygger på svartvitt foto och film med självsäkra karaktärer i centrum. Attityd, tempo och energisk musik är starka ingredienser som speglar Pennys personlighet, och som framförallt ska väcka målgruppens intresse, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Tele2-koncernen.

Arbetsgrupp:

Penny

Gabrielle Lundgren – Brand Manager

Jennie Arvenäs – Art Director

Marcus Sjöberg – Copywriter

Jonas Lundquist – Marketing Director

Åke Balfors – Head of Advertising and Sponsorship

 

Partners 

Chimney Group 

HussProduction 

Kurppa Hosk

Mediacom

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Penny

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.