Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 15 Maj 2020, 11:20
I februari lanserade Tele2 sitt nya lågprisvarumärke Penny. Nu lanserar de sin första kampanj, framtagen av bolagets marknadsavdelning.
I vintras lanserades Tele2:s nya satsning Penny, ett appbaserat lågprisvarumärke med en paketlösning för mobil-, bredbandsuppkoppling och streaming.
När de nu lanserar sin första kampanj riktar bolaget inte helt oväntat in sig på online video, display och sociala medier. Kampanjen är till största del framtagen av Pennys egna marknadsavdelning med hjälp av produktionsbolaget Chimney. Filmerna är regisserade av Mårten Lindsjö.
– Penny ska vara ett varumärke som sticker ut i både uppkopplings- och underhållningskategorin och på samma sätt ska varumärket ta för sig i reklamen. Pennys visuella värld bygger på svartvitt foto och film med självsäkra karaktärer i centrum. Attityd, tempo och energisk musik är starka ingredienser som speglar Pennys personlighet, och som framförallt ska väcka målgruppens intresse, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Tele2-koncernen.
Penny
Gabrielle Lundgren – Brand Manager
Jennie Arvenäs – Art Director
Marcus Sjöberg – Copywriter
Jonas Lundquist – Marketing Director
Åke Balfors – Head of Advertising and Sponsorship
Partners
Chimney Group
HussProduction
Kurppa Hosk
Mediacom