Kampanj
Hyllade boken gör comeback – lyfts med stor kampanj
Publicerad: 24 maj 2021, 08:24
I år kompletteras Suicide Zeros bok ”Livsviktiga snack” med en kampanj som sträcker sig över tv, utomhus, sociala medier och print.
Förra året gick boken ”Livsviktiga snack” från Suicide Zero för första gången ut till föräldrar runtom i landet. Boken går ut till de som har en nioåring hemma och innehåller tips och övningar om hur man lär sitt barn att bättre kunna uttrycka sina känslor. Målsättningen är att det i längden ska minska riskerna för bland annat depression, frånvaro i skolan och missbruk. Inspiration till projektet har hämtats från Systembolagets långkörare Tonårsparlöre. Nu är det dags för uppföljaren.
För kommunikationsarbetet runt boken står precis som förra året Åkestam Holst och NoA-kollegan Bkry. Förra året prisades inte minst formgivningen av boken och i år kommer hela initiativet att marknadsföras ytterligare med annonser i tv, utomhus, i sociala medier och i print.
– Det här är bokstavligen ett av de viktigaste jobben jag har gjort säger Frida Norén, strateg på Åkestam Holst NoA. Det härliga är att samtidigt som vi hjälper barn och föräldrar att blicka åt rätt håll när de sitter på livets berg- och dalbana, får de förhoppningsvis också en bättre och roligare relation längs vägen.
Se kampanjens enheter nedan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Bild 1/6