Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hyllade boken gör comeback – lyfts med stor kampanj

Publicerad: 24 maj 2021, 08:24

I år kompletteras Suicide Zeros bok ”Livsviktiga snack” med en kampanj som sträcker sig över tv, utomhus, sociala medier och print.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstBKRY

Förra året gick boken ”Livsviktiga snack” från Suicide Zero för första gången ut till föräldrar runtom i landet. Boken går ut till de som har en nioåring hemma och innehåller tips och övningar om hur man lär sitt barn att bättre kunna uttrycka sina känslor. Målsättningen är att det i längden ska minska riskerna för bland annat depression, frånvaro i skolan och missbruk. Inspiration till projektet har hämtats från Systembolagets långkörare Tonårsparlöre. Nu är det dags för uppföljaren.

För kommunikationsarbetet runt boken står precis som förra året Åkestam Holst och NoA-kollegan Bkry. Förra året prisades inte minst formgivningen av boken och i år kommer hela initiativet att marknadsföras ytterligare med annonser i tv, utomhus, i sociala medier och i print. 

– Det här är bokstavligen ett av de viktigaste jobben jag har gjort säger Frida Norén, strateg på Åkestam Holst NoA. Det härliga är att samtidigt som vi hjälper barn och föräldrar att blicka åt rätt håll när de sitter på livets berg- och dalbana, får de förhoppningsvis också en bättre och roligare relation längs vägen.

Se kampanjens enheter nedan. 

Bild 1/6  

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstBKRY

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.