Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Hypoteket lanserar sin första stora konsumentkampanj

Publicerad: 6 Mars 2020, 08:08

Foto: FLB Europa

FLB Europa ligger bakom Hypotekets första stora reklamkampanj där syftet är att allmänheten ska få upp ögonen för Hypoteket som alternativ till de traditionella bankerna när det kommer till bolån.


Ämnen i artikeln:

FLB Europa

Hypoteket grundades 2013 i syfte av att öka konkurrensen på bolånemarknaden. Företaget konstruerar färdigförhandlade bolån, ett koncept som lett till att Hypoteket i dag är en av de större fristående aktörerna på marknaden. 

– Vi vill i all sin enkelhet visa att våra bolån ger kunderna både mer tid och pengar över att lägga på de intressen som gör livet värt att leva, oavsett om man är en person som gillar thrash metal, trädgårdsodling eller veteranbilar, säger Patrik Fjelkegård, CMO på Hypoteket, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Hypoteket rekryterar marknadschef från Danske Bank

Kampanjen, som FLB Europa ligger bakom, kommer att bestå av drygt 30 helsidor i dagspress samt exponering i olika digitala– och sociala mediekanaler. 

Björn Lundevall, CD på FLB Europa, kommenterar: 

– Få människor har bolån som hobby, så vi vill försöka få in lite mer kött och blod till de abstrakta siffror och ränteexempel som vanligtvis präglar bolånemarknaden. Dessutom är det alltid kul när kunden har en smidig produkt som gör att man slipper den onödigt dyra och krångliga mellanhanden, i det här fallet bankerna. Bara en sån sak är ju värd att fira. 

FLB Europa har bland annat Norrlands ljus, Klarna och IP-Only på kundlistan. 

Patrik Karlsson

Praktikant

patrik.karlsson@bbm.bonnier.se

Ämnen i artikeln:

FLB Europa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.