Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

I fablernas värld: Ikea lyfter vikten av en god natts sömn

Publicerad: 9 september 2020, 07:52

I Mother Londons nya film för Ikea i Storbritannien får fabeln om sköldpaddan och haren en ny tvist.


Ämnen i artikeln:

IKEAMother

För en knapp månad sedan presenterade danska Virtue det nya Ikea-konceptet för den svenska, finska, norska, danska, portugisiska och belgiska marknaden. Mottagandet, åtminstone från branschen, har varit ljummet.

LÄS MER: Här är Ikeas första kampanj sedan byråbytet 

När Mother London nu presenterar en ny kampanj för Ikea i Storbritannien kommer det med betydligt mycket mer attityd. Kampanjen ska lyfta vikten av bra sömnrutiner, något Ikea även varit inne på i Sverige, och visar en partyglad hare som dagen innan ett motionslopp är ute och super och käkar kebab. Kampanjen utspelar sig till tonerna av brittiska kultrapparen Roots Manuvas ”Witness the fitness”. Grannen, naturligtvis en sköldpadda, ser i stället till att få en god natts sömn som ger hen perfekta förutsättningar för loppet. Filmen anspelar på den klassiska fabeln om haren och sköldpaddan men i stället för list är det här förberedelserna som ger sköldpaddan en fördel.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

IKEAMother

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.