Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ica Banken och TBWA fortsätter leka med den krångliga samtiden

Publicerad: 8 juni 2021, 12:11

I ett antal nya filmer låter Ica Banken återigen historien visa oss hur tiderna har förändrats.


Ämnen i artikeln:

TBWAReklamfilm

För två år sedan lanserade Ica Banken sitt kommunikationskoncept om att livet är krångligt. Den nya kampanjen tar återigen med tittarna till historiska perioder för att förtydliga hur annorlunda livet är i dag. Kommunikationen utformas inom ramarna för varumärkeslöftet ”Lätt som en plätt” som TBWA hjälpte till att ta fram.

– I en tid där man tvingas göra många val och avvägningar i vardagen, fungerar vår grund som en enkel bank väldigt bra. För att den är sann. Vi är helt enkelt begripliga och tar fram och paketerar tjänster utifrån kundens verklighet, inte bankens. Nu vill vi fortsätta stärka den positionen inför viktiga lanseringar av nya produkter, kommenterar Pia Widell Cordén, Marknadschef på Ica Banken.

Kampanjen lanseras i veckan. 

Arbetsgrupp

ICA Banken

Pia Widell Cordén, Chef Varumärke & kommunikation

Henrik Agnehall, Ansvarig Extern Kommunikation

Caroline Matthiessen, Projektledare

Åsa Sannerström, Brand and Change strategist, Your Heroes.

Bo Fredelius, Account Director, UM


TBWA

Lisa Granberg, Art Director

Per Olholt, Projektledare

Pernille Nylén, Produktionsledare

Kalle Håkanson, Copywriter

Ingrid Wallmark Hjerpe, Formgivare

Matt Chapman, Planner


Giants and toys

Jesper Ganslandt, regissör

Sophia Olsson, fotograf

Konrad Patocs, producent

Christian Rhenfors, exekutiv producent

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TBWAReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News