Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ica-Stig möter Ica-Stig i senaste reklamfilmen

Publicerad: 19 januari 2021, 10:27

Det råder Ica-Stig feber i Sverige. I veckans reklamfilm bjuder King och Ica tittarna på ett kärt återseende mellan Loa Falkman och Hans Mosesson.


Ämnen i artikeln:

ICAKingNya Ica-Stig

I mellandagarna kom nyheten att Loa Falkman slutar som Ica-Stig efter sex år i Ica:s reklamsåpa (Kings reklamkoncept som fyller 20 år just 2021). Varken livsmedelsjätten eller reklambyrå har behövt jobba stenhårt för att få fart på spekulationerna. Intresset på Resumé.se har varit enormt.

LÄS MER: King om Loa Falkmans avhopp: ”En James Bond-roll”

I förra veckan kulminerade entusiasmen när Ica själva började släppa ledtrådar i sina filmer. Glenn Hysén, Tony Irving, Mia Skäringer och Thomas Ravelli är några av gissningarna som
dykt upp. När Resumés redaktion själva fick tippa handlade det alltifrån Ica-Jerry, Suzanne Reuter, de gamla maskotarna Monica och Icander, Måns Zelmerlöw eller vd:n för Ica Sverige Anders Svensson.

Men ingen av dessa bär den  vita kavajen veckans reklamfilm. Istället blir det ett möte mellan två ICA-Stig, när Loa Falkman pensioneras tillsammans med sin företrädare Hans Mosesson.

– Vi tyckte det vore kul att visa upp vad som händer med Ica-Stig när han pensioneras. Det är en liten blinkning till vårt eget koncept, säger Frank Hollingworth, pappa till konceptet och grundare av reklambyrån King i en kommentar.

Vem som tar över kavajen efter Loa är ännu inte avslöjat. Ica uppmanar tittarna att fortsätta hålla utkik och spekulera samt även veckans film innehåller ytterligare ledtrådar.

– Det är ett otroligt stort engagemang vilket är härligt. Vi har redan fått in tusentals förslag, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör på Ica i en kommentar. 

Loas efterträdare visas den 31 januari, klockan 21.15 på TV4.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ICAKingNya Ica-Stig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.