Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ica-Stig öppnar e-handel i senaste reklamfilmen

Publicerad: 20 Oktober 2020, 08:33

För första gången lyfter Ica fram e-handeln i reklamsåpan. Försäljningsutvecklingen har varit stark under 2020.


Ämnen i artikeln:

KingE-handelIcaIca-Stig

I flera år har livsmedelsjättarna på olika sätt försökt få fart på sina e-handelssatsningar.
Coronapandemin har varit en katalysator för ett förändrat konsumentbeteende, vilket lett till större volymer, tekniska innovationer och nysatsningar i kategorin.

För Ica har e-handeln haft en anmärkningsvärt stark utveckling. Bara i juni ökade tillväxten med cirka 165 procent och hitills i år motsvarar e-handeln strax över tre procent av den totala försäljningen.

Fram tills nu har inte Ica gjorde några centrala marknadsföringsinitiativ kring e-handeln, men nu öppnar ICA-Stig e-handel för första gången i Ica-såpan.

Reklamfilmen med den något stressade Ica-handlaren är framtagen av reklambyrån King och visas på Tv4, webb-tv, Youtube och i sociala medier.

Syftet är att informera konsumenterna om Ica:s e-handel i Stockholmsområdet. 

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingE-handelIcaIca-Stig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.