Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Icona Pop och BMW återvinner hitlåt tillsammans

Publicerad: 19 november 2021, 13:52

Den nya modellen BMW iX är en nysatsning från bilmärket och är enligt ett pressmeddelande en viktig milstolpe i företagets utveckling. Tillsammans med duon Icona Pop återvinner man nu en hitlåt för att marknadsföra bilen.


Ämnen i artikeln:

BMWMusik

Just återvinning är en central del i bilen. Den är tillverkad av 30 procent återvunnet material, och ska enligt BMW kunna återvinnas till 95 procent efter bilens livslängd. Därför har man återvunnit hitlåten ”All Night” från 2013 för att marknadsföra bilen.

– Tanken om att ta tillvara på sådant som redan finns och skapa något helt nytt behöver lyftas, säger Aino Jawo och Caroline Hjelt från Icona Pop.

Kampanjen släpptes i går och är det andra samarbetet mellan popduon och BMW. Tidigare har Icona Pop gjort en bilanpassad spellista för BMW.

– BMW iX är ett stort kliv mot ansvarsfull tillverkning, med ett cirkulärt tänk. Det är viktigt att förmedla känslan av en hållbar framtid på ett nytänkande sätt, där passar samarbetet med Icona Pop som handen i handsken, säger Carl Lindwall, informationschef BMW Group Sverige.

Kampanjen är framtagen av Ingo Stockholm och Nada Film.

Läs mer om musik och marknadsföring

Så kan ditt varumärke kopiera framgångskonceptet för Tiktoks största låtsuccéer
Reklamvärldens musikexperter: Så får du musik att lira med ditt varumärke
Tiktok har blivit musikmarknadsföringens viktigaste verktyg – Sverige släpar efter
Att tonsätta ett varumärke: Så blev Bianca Ingrossos sångröst reklamsuccé för Caia

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

BMWMusik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.