Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Icona Pop tar fram spellista för elektrisk BMW

Publicerad: 8 april 2021, 11:40

Icona Pop.

Foto: Press

BMW tar hjälp av pop-duon Icona Pop för att göra reklam för en ny elektrisk bil.


Ämnen i artikeln:

BMW

Bilvarumärket BMW släpper sin första elektriska SUV-bil och släpper i samband med det en kampanj med elektriskt tema. För att lyfta fram den nya bilmodellens funktion har den svenska dj- och electropopduon Icona Pop tagit fram spellistan ”Born Electric”. För att lyssna igenom hela listan från start till mål behöver man köra 495 kilometer, vilket är samma räckvidd som den nya bilen kan köra då den är fulladdad. Det framgår dock inte i vilken hastighet som bilen måste ha. 

– Tillsammans med BMW vill vi skapa världens bästa elektriska roadtrip. Därför har vi satt ihop en skräddarsydd spellista - inspirerad av elektricitet och progressivitet. Vi vill att den som lyssnar ska känna lyckan av frihet och att framtiden nu här - och den är elektrisk, säger Aino Jawo och Caroline Hjelt från Icona Pop i ett pressmeddelande. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

BMW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.