Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Id-kapningar fokuset för UC:s räckviddssatsning

Publicerad: 12 Februari 2021, 14:11

Foto: Andrea Jelveus

Den nya reklamfilmen är den första sedan UC förra året tog fram ett nytt varumärkeskoncept.


Förra sommaren gjorde kreditinformationsbolaget UC en stor översyn av hela sitt varumärkeskoncept, bland annat bytte man ut den då 40 år gamla logotypen. Sedan dess har de varit inne i en intensiv marknadsföringsperiod, en period som nu får sitt crescendo genom en tv-kampanj. Fokus i kampanjen ligger på id-kapningar och vad man som privatperson kan göra åt det.

– ID-kapningar är ett ständigt aktuellt problem. Vi har under många år på olika sätt lyft problematiken i olika kanaler för att mana till uppmärksamhet och försiktighet. Denna gång väljer vi att satsa lite extra på att nå ut med våra budskap och har därför valt TV4 som primär kanal eftersom att deras målgrupp linjerar mycket väl med de vi vill nå ut till, säger Emma Martin, chef för UCs svenska marknadsteam.

Kampanjen är framtagen av UC:s inhouseteam och producerad av Spitfire. 

– Vi är glada att UC väljer att satsa linjärt och vi tror starkt på budskapet i denna tv-reklam. Id-kapning är ett problem som kan drabba alla, vilket gör att målgruppen är bred. Där är matchningen med TV4 klockren, säger Mattias Brockert, producent på Spitfire Film & Animation.

Arbetsgrupp

Spitfire Film & Animation

Mattias Brockert, producent

Andreas Tschig, regissör

 

UC

Emma Martin, Chef Marknadskommunikation

Andrea Jelvéus, Digital marknadsansvarig

Fredrik Andersson, Art Director

Martina Cierzniak, E-Commerce Manager

Robert Öhman, Produktägare konsumenttjänster

Louise Stenström, Produktspecialist konsumenttjänster

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.