Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

If sätter kroppen i fokus i ny kampanj

Publicerad: 11 oktober 2021, 13:43

Försäkringsbolaget If vill komplettera den traditionella hälso- och sjukvården genom att uppmana fler att ta hand om, och försäkra, sin kropp: ”Vi kan inte garantera att du inte drabbas av ohälsa, men vi kan hjälpa dig att minska risken.”


Ämnen i artikeln:

If Skadeförsäkring

I dag inleder If ”Personförsäkringar: Från topp till tå”, en kampanj där kroppen står i fokus. Målet är att starta en diskussion om hälsa och att försäkra sig själv över sina saker. Genom att lansera kampanjen nu, när livet börjar återställas till det normala, hoppas If att man kan hamna på folks radar när de inser att de är i sämre form än innan pandemin.

– Vi talar inte tillräckligt om kroppen och dess betydelse för total hälsa, såväl fysiska, psykiska och social hälsa. Vår kampanj sätter tillbaka kroppen i centrum, säger Ifs marknads- och kommunikationsdirektör Sumit Malhotra i ett pressmeddelande.

– Vi kan inte garantera att du inte drabbas av ohälsa, men vi kan hjälpa dig att minska risken. Vi kompletterar den offentliga hälso- och sjukvården genom att arbeta förebyggande och hjälpa dig att leva ett liv i hälsa, medan du dyker upp på sjukvårdens radar först när du blivit sjuk, säger Ifs hälsostrateg Kristina Ström Olsson.

Kampanjen går ut brett i dag och kommer synas utomhus, på bio och tv, i digitala kanaler samt sociala medier. 

Arbetsgrupp

If

Anett Thulin Rökke

Freddy Blomberg

Kristin Bergem

Oscar Sandberg

Sofia Larsson

Anna-Lena Karlsson

Marie-Therese Helmertz

Jon Berge

Nina Bråthen

Daniel Askergren

 

Rörlig bild

Regi: Joanna Nordahl / NewLand

DP: Josephine Owe / XO

Edit Fredrik Åkerström / WGT

Grade: Martin Steinberg / WGT

Online: Olle Black / Tint

 

Stillbildsfoto

Fotograf: Frida Vega Salomonsson / Bad Land

Executive Producer: Axel Engström / Bad Land

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

If Skadeförsäkring

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.