Kampanj
Ijustwanttobecool och tiktokare i Coops mellokampanj
Publicerad: 30 januari 2023, 14:12
I dag och sex veckor framåt går Coop all in på snacks och underhållning tillsammans med humortrion IJustWantToBeCool och contentbyrån Splay One.
Under årets mest intensiva underhållningsveckor i tv har Coop valt att samarbeta med OLW, Santa Maria, Marabou (Mondelêz) och Coca-Cola tillsammans med den framgångsrika humorgruppen IJustWantToBeCool.
På temat ”Nu fixar vi festen” lanseras en bred integrerad kampanj som kommer att synas såväl Coops i butiker som på tv och i sociala medier. Under vecka 5-10 släpps därför sex nya reklamfilmer producerade av B-smart där också IJustWantToBeCool medverkar.
För att skapa ytterligare synergier publicerar humorgruppen samtidigt två nya avsnitt i deras egna Youtube-kanaler där leverantörsprodukterna och Coops egna varor ingår. Det ena på konceptet Matfighten och det andra på temat Kurragömma, det sistnämnda inspelat på plats på Stora Coops nya butik i Haninge på Port 73.
Förra året vid samma tid samarbetade Coop med Anis Don Demina – ett upplägg som genererade en rekordförsäljning, skriver dagligvarujätten i ett pressmeddelande.
Utöver samarbetet med IJWTBC har Coop även tagit hjälp av några av Sveriges mest välkända TikTok-kreatörer, Liam Mellberg (@flottig_studentmat) och Maria Nathly, som tagit fram flera nya inspirerande och unika recept på kampanjtemat.
Arbetsgrupp
Liam Mellberg: ”Chicken chips-nuggets”
Maria Nathly: ”Chili cheese-majsdipp”
Arbetsgrupp
Coop Marknad:
Linda Klar, strategisk projektledare
Beda Dahlberg, operativ projektledare
Solveig Franzén, produktionsledare
Niklas Johansson, creative director
Morten Hafsø, art director
Andreas Hörnsten, copywriter
Tony Lindblom, formgivare
Andreas Sandberg, motion designer
Splay One:
Samin Krijestarac, Country Manager
Lina Lundberg, Client Manager
Mimmi Bringholm, Project Manager
Mediabyrå:
Scream