Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 april 2020, 11:51
Skärmdump från Ikeas reklamfilm.
Foto: Ikea
En reklamfilm från 2017 får nytt liv av coronaviruset.
Coronavirusets framfart runt jorden har ställt nya krav på kreativa lösningar – inte minst inom reklambranschen. Nu blåser Ikea nytt liv i kampanjen Make Room For Life, som skapades 2017 av Acne.
Filmen centrerar kring vardagsrummet, och hur det kan användas på vitt skilda sätt genom heminredning. I ett klipp gör en kvinna armhävningar på en lurvig matta, i ett annat springer ett barn in i en egenbygd koja.
– Det är kul att se hur en idé kan återanvändas på det här sättet och skapa relevans med ett innehåll som vi skapade för relativt länge sen och få nytt liv i den tid vi är i nu, säger Johan Bello, Kreativ chef på Acne, i ett pressmeddelande.
Filmen återanvänds i bland annat Sverige, USA, Österrike, Ungern, Tjeckien, Slovakien, Polen och Frankrike. På vissa marknader använder man också börjat använda hashtaggen #StayHome i anslutning till kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.