Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ikea fortsätter att satsa på hållbarhetsprofilen

Publicerad: 5 Februari 2020, 10:14

I sin senaste reklamfilm, framtagen av Åkestam Holst, visar Ikea att bolagets tidlösa design kan vara en del i en hållbar livsstil.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIKEAIkea

Det senaste året har Ikea Sverige släppt flera reklamfilmer med fokus på återvinning och en hållbar livsstil. Tillsammans med Åkestam Holst har de berättat historier om hur återvinning må vara jobbigt men i slutändan värt det samt att möbler från Ikea lätt kan få ett nytt liv.

Nu presenterar de ytterligare en kampanj på samma tema. I ”Next generation” lyfter parterna fram hur Ikeas design passar i hem med olika stilar och därmed kan få nytt liv i en ny miljö. I kampanjen lyfter de fram långkörarfåtöljen ”Poäng” som går i arv från mor till son.

– Vi behöver alla hjälpas åt för att inte slösa med jordens resurser i onödan. På IKEA söker vi alltid efter nya smarta lösningar för hur vi kan tillverka produkter på ett hållbart sätt. Samtidigt vill vi inspirera fler att ta vara på de möbler som redan finns. Det kan handla om att ge en möbel ett nytt utseende, eller som i den här filmen, låta den gå vidare till nästa generation, säger Helena Rosenqvist Hallin, projektledare för extern kommunikation på Ikea Sverige.

Filmen kommer att visas i TV, online och på bio. Regissör är Martin Werner på Bacon.

Arbetsgrupp:

Reklambyrå: Åkestam Holst NoA
Regi: Martin Werner, Bacon

Mediebyrå: Carat

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIKEAIkea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.